Logo

Marketing MIX

Stowarzyszenie Producentów Reklamowych (SPR) podsumowuje rok 2024 i wytycza obszary działań na rok 2025

SPR – najliczniejsza polska organizacja zrzeszająca studia produkcyjne i postprodukcyjne, podsumowała swoje inicjatywy oraz działania zrealizowane w minionym roku. Stowarzyszenie Producentów Reklamowych będzie konsekwentnie stawiać na 3 obszary: innowacje, standardy produkcyjne i przetargowe oraz wytyczne ESG.

tam

Podsumowanie roku 2024

Rozwój organizacji
W 2024 roku stowarzyszenie przyjęło w swoje szeregi pięć nowych firm: eNStudios, Let it Rip Pictures, XantusTV, ColoroffOn i LocoMotive. Liczba członków SPR wzrosła do 31. Szczególnie ważnym krokiem było utworzenie sekcji „Postprodukcja”, która będzie dalej rozwijana, aby móc lepiej reprezentować potrzeby tej części rynku.

CRAFTY SPR Awards – sukces od pierwszej edycji

Jednym z najważniejszych wydarzeń zorganizowanych przez stowarzyszenie było wręczenie nagród dla najlepszych twórców reklam. Inauguracyjna edycja CRAFTY SPR Awards została entuzjastycznie przyjęta przez środowisko. Gala finałowa przyciągnęła ponad 300 przedstawicieli branży, a nagrody przyznano w 14 kategoriach, min. takich jak reżyseria, zdjęcia, animacja, VFX czy montaż. Wyróżniono także producentów i kierowników produkcji. Nowa na polskim rynku kategoria „Zrównoważona Produkcja”, dała szanse na docenienie odpowiedzialnych praktyk, stosowanych przez polskich producentów podczas realizacji reklam.

Projekty innowacyjne i edukacyjne
SPR było zaangażowane w liczne wydarzenia branżowe – m.in. cykl spotkań na temat wpływu AI na produkcję reklam „CRE-AI-TI-VITY”, warsztaty z zakresu wirtualnej produkcji, konferencję dla działów zakupów PROCON-Polzak, czy CMO Summit dla dyrektorów marketingu. Stowarzyszenie przeprowadziło także szkolenia dla swoich członków z prawnych aspektów stosowania AI oraz zarządzania finansami w produkcji reklamowej poprzez faktoring.

Zrównoważona produkcja
Ważnym obszarem pracy stowarzyszenia były działania grupy „Zrównoważona Produkcja”, z których najważniejsze to:
– Szkolenie ekokonsultantów i ekoambasadorów produkcji audiowizualnej.
– Szkolenie z najnowszej wersji kalkulatora AdGreen do obliczania śladu węglowego w produkcji reklam.
– Publikacja „Katalogu Zrównoważonych Praktyk” oraz checklist dla pionów produkcyjnych.
Stowarzyszenie aktywnie wspierało dialog z innymi organizacjami branżowymi, na rzecz neutralności klimatycznej w branży reklamowej – w tym w ramach inicjatywy okrągłego stołu ESG SAR.

Komunikacja
W 2024 roku został uruchomiony kanał podcastowy SPR TALKS na YouTube i Spotify. Pierwszy sezon (12 odcinków) był poświęcony wywiadom z laureatami i partnerami nagród CRAFTY SPR Awards. W kolejnych odsłonach pojawiać się będą rozmowy na tematy ważne dla środowiska producentów i twórców reklam.

Plany na 2025 rok

W nadchodzącym roku SPR zamierza skupić się na:

– Promowaniu i wdrażaniu dobrych standardów przetargowych i produkcyjnych.
– Monitorowaniu wpływu AI, VP i ESG, na procesy produkcyjne oraz na koszty.
– Rozwijaniu kompetencji członków SPR w zakresie AI oraz ESG za pomocą dedykowanych szkoleń.
– Organizacji drugiej edycji nagród dla najlepszych twórców reklam: CRAFTY SPR Awards.
– Zintensyfikowaniu współpracy z najważniejszymi organizacjami branżowymi.

– Razem budujemy przyszłość branży reklamowej w oparciu o innowacje, współpracę i dobre standardy – podsumował zarząd Stowarzyszenia Producentów Reklamowych, tj. Arleta Robinson (prezeska SPR), Tomek Dławichowski, Jakub Laskus, Maciej Maciantowicz, Magda Olak.

Więcej informacji znajduje się na stronie SPR.


Więcej newsów z branży TUTAJ.

TAGS