Logo

Gadżety reklamoweInspiracjeTylko w OOH magazine

„Znajdź swój zachwyt” – to nasze motto | Dawid Dobrzański, Karmello Chocolatier

15 lat na rynku, niemal 40 punktów sprzedaży w całej Polsce, ponad 200 smaków w ofercie – to liczby firmy Karmello Chocolatier. O roli belgijskiego mistrza czekolady w ich rozwoju, ofercie dla klientów B2B, nietypowych realizacjach i planach na przyszłość opowiada Dawid Dobrzański, Prezes Zarządu.

Obchodzicie jubileusz 15-lecia działalności. Proszę opowiedzieć o tym, jak zrodził się pomysł na ten biznes. I jaką rolę pełni w nim belgijski mistrz czekolady?

Rzeczywiście, marka Karmello istnieje na rynku od 15 lat, ale nasze czekoladowe inspiracje sięgają znacznie wcześniej. W latach 80. właściciele Karmello podczas podróży do Belgii i Francji zainspirowali się tamtejszymi „chocolatier”, czyli małymi sklepikami z ręcznie robionymi czekoladkami i zamarzyli, żeby podobny koncept stworzyć w Polsce. Przełomowym momentem było nawiązanie relacji z belgijskim mistrzem czekolady, którego z czasem udało się namówić na przeprowadzkę do Polski. To on wprowadził nas w świat klasycznej „belgijskiej szkoły” pracy z czekoladą. Postanowiliśmy połączyć starannie wypracowane, rzemieślnicze receptury tworzone przez naszego belgijskiego mistrza czekolady z polską myślą biznesową i najwyższymi standardami jakości. Sukces był możliwy dzięki synergii międzynarodowego know-how we wszystkich tych obszarach.

Karmello
Kolekcja ekskluzywna Karmello Chocolatier

Macie obecnie jedną z największych sieci sprzedaży w Polsce dedykowaną wyłącznie czekoladzie. Co jest Waszym przepisem na sukces?

Nie ma jednej recepty – sukces to wynik wielu lat ciężkiej pracy, odwagi w podejmowaniu decyzji, a przede wszystkim zespołu ludzi, którzy od lat są z nami i traktują tę firmę jak własną. To rodzinne podejście do biznesu zawsze było dla nas kluczowe – dziś w Karmello pracują już trzy pokolenia. Przede wszystkim postawiliśmy na jakość – nie idziemy na kompromisy, jeśli chodzi o składniki, procesy i smak. Nie uznajemy półśrodków, nie sięgamy po tańsze zamienniki. Klient czuje różnicę. Stawiamy też na emocje – dla nas czekolada to coś więcej niż produkt. To przeżycie, chwila przyjemności, do której chce się wracać. Zależało nam na stworzeniu produktów w takiej ofercie cenowej, by klienci na tę przyjemność mogli pozwalać sobie na co dzień, a nie wyłącznie jako upominek na szczególne okazje. Dzięki temu wielu naszych klientów każdego dnia sięga po ulubioną czekoladkę czy odwiedza nasze kawiarnie na filiżankę kawy. Udało nam się zbudować markę, która nie tylko przyciąga, ale też budzi zaufanie i emocje. To dla mnie największy powód do dumy.

Sprzedajecie swoje produkty nie tylko na rynkach B2B i B2C, ale też macie swoją sieć sklepów. Gdzie można skosztować Waszych słodkości i kawy?

Nasza sieć obejmuje obecnie niemal 40 punktów sprzedaży w całej Polsce – w większości w prestiżowych lokalizacjach w centrach miast lub galeriach handlowych. Własne sklepy to dla nas coś więcej niż tylko miejsce zakupu – to przestrzeń, w której klient może poczuć klimat Karmello wszystkimi zmysłami. W wielu z nich działają również kawiarnie, w których serwujemy kawę z naszej własnej palarni oraz desery przygotowywane na miejscu w ramach konceptu Karmello Alchemy. To idealne miejsce, by poznać nasze smaki. Rozwijamy również sklep internetowy, który daje nam możliwość dotarcia do klientów w miejscowościach, w których nie posiadamy salonu stacjonarnego oraz za granicą. Oprócz tego wybrane produkty dostępne są również w starannie wyselekcjonowanych sieciach drogeryjnych, które spełniają nasze wymagania jakościowe i ekspozycyjne.

Karmello
Praliny Karmello Chocolatier

W swojej ofercie macie ponad 200 smaków produktów. Co najchętniej zamawiają klienci biznesowi?

Klienci biznesowi najczęściej sięgają po nasz absolutny bestseller – Karmello Standard. To klasyka, która zawsze robi wrażenie. Klienci cenią różnorodność smaków, eleganckie, minimalistyczne opakowania i możliwość personalizacji – od doboru smaków po indywidualne nadruki czy opakowania z logo firmy. Każdego roku przygotowujemy specjalne kolekcje świąteczne, które cieszą się ogromnym zainteresowaniem. Realizujemy też zlecenia zupełnie niestandardowe – na życzenie naszych klientów tworzymy czekoladki o najbardziej wymyślnych kształtach i niespotykanych dotąd nadzieniach. Klienci B2B szukają dziś czegoś więcej niż prezentu – chcą wyrazić emocje, podziękowanie, zbudować relację. My im w tym pomagamy.

Produkowaliście już czekoladki z parmezanem czy musztardą. Czy klienci chętnie sięgają po tak odważne propozycje? Jaka realizacja szczególnie zapadła Wam w pamięć?

Zdecydowanie nie boimy się eksperymentów – i takich klientów również przyciągamy. Tak też rozumiemy nasze motto „Znajdź swój zachwyt” – tworzymy klientom przestrzeń do odkrywania ulubionych połączeń smakowych, także wykraczających poza ramy tych „standardowych”. Nasza Kolekcja Szefa to przestrzeń do kreatywnych połączeń smakowych i od lat ma ona stałe grono miłośników. Jeżeli chodzi o niestandardowe połączenia, tworzyliśmy również czekoladki z bekonem, czosnkiem czy sosem sojowym. Takie realizacje powstają na specjalne zamówienie, często dla rynków zagranicznych lub w ramach limitowanych serii. Jednym z najbardziej wymagających, a zarazem satysfakcjonujących projektów była czekoladowa rzeźba wykonana dla Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy – pełna precyzja, technika, a jednocześnie zachowanie smaku i estetyki. Z tych najbardziej wyjątkowych realizacji – niedawno wykonywaliśmy czekoladę w kształcie przekroju szyny kolejowej.

Karmello
Sztabki Gold Line

Zatrudniacie obecnie ponad 350 pracowników. Jakie wartości przyświecają Wam na co dzień w pracy z zespołem? Co jest Waszą siłą?

Naszym największym kapitałem są ludzie. Zespół, który współtworzy Karmello od lat, to grupa lojalnych, oddanych pracowników, z których wielu jest z nami od początku. W firmie pracują osoby z kilku pokoleń – to buduje więź, której nie da się kupić. Stawiamy na otwartość, wzajemny szacunek i współodpowiedzialność. Nasza struktura jest stosunkowo płaska – decyzje podejmujemy szybko, jesteśmy blisko produkcji, blisko ludzi. Dzięki temu nie tracimy elastyczności i potrafimy reagować na wyzwania. Wierzę, że tylko zespół, który czuje się częścią firmy, potrafi tworzyć z pasją i jakością, jakiej oczekują nasi klienci.

Jakie są Wasze plany rozwoju na najbliższe lata – zarówno w kraju, jak i za granicą?

Największym projektem, który obecnie realizujemy, jest budowa nowego zakładu produkcyjnego w Czechowicach-Dziedzicach. Obecne problemy z dostępnością i cenami ziaren surowca oraz na rynku energii dodatkowo motywują nas do nowych inwestycji. Nowy zakład produkcyjny pozwoli nam nie tylko zwiększyć nasze moce produkcyjne, ale również produkować przy wykorzystaniu odnawialnych źródeł energii i ograniczyć jej zużycie dzięki zmianie sposobu przechowywania surowców. Nowa przestrzeń pozwoli nam również lepiej rozwijać czekoladowe projekty. Jednym z nich będzie Akademia Karmello, gdzie klienci będą mogli przyjrzeć się naszej produkcji i pod okiem naszego mistrza czekolady spróbować swoich sił w czekoladowym rzemiośle.

karmello
Nowa inwestycja – zakład w Czechowicach-Dziedzicach

Jeżeli chodzi o ekspansję zagraniczną, prowadzimy ją w bardzo przemyślany sposób – kluczowy jest dla nas partner, który będzie reprezentował markę z taką samą dbałością jak my. Rozwijamy sprzedaż online, pracujemy nad kolejnymi edycjami limitowanymi i wyznaczaniem trendów w świecie słodkości. Choć serce naszej firmy to czekolada, wprowadzamy do oferty również inne produkty, jak na przykład kolekcja daktyli z wyjątkowymi nadzieniami. Rozwijamy także cukierniczą ofertę premium, w której obok uwielbianych przez naszych klientów makaroników, pojawiły się wyjątkowe ciasteczka finansjerki. Naszym celem nie jest szybki wzrost za wszelką cenę, ale zrównoważony rozwój z zachowaniem najwyższej jakości. Chcemy, by Karmello było marką, którą zna się nie tylko z nazwy, ale z emocji, jakie budzi każda tabliczka, każda pralina, każda filiżanka kawy. Na rynku będzie coraz mniej prawdziwej czekolady, ale my zawsze będziemy oferować produkty najwyższej jakości.

Rozmawiała Małgorzata Malinowska-Krawczyk

 


Karmello - BIO Prezes Zarządu Dawid DobrzańskiDawid Dobrzański

Prezes Zarządu Karmello Chocolatier. Absolwent MBA w Szkole Głównej Handlowej i Akademii Psychologii Przywództwa na Politechnice Warszawskiej. Firmę Karmello współtworzy od początku. Stoi za sukcesem międzynarodowego rozwoju firmy. Prywatnie pasjonat podróży.

 


Artykuł ukazał się w ostatnim numerze OOH magazine. Do wglądu online TUTAJ.


Z ofertą firmy Karmello Chocolatier będzie można zapoznać się 17 i 18 września podczas Międzynarodowych Targów Reklamy i Druku Festiwal Marketingu, odwiedzając stoisko D8, Hala nr 1.

Bezpłatna rejestracja na targi KLIKNIJ