Projekt zakłada stworzenie rozwiązania, które umożliwi wiarygodne, codziennie aktualizowane i porównywalne liczenie kontaktów z reklamą, niezależnie od typu nośnika czy jego lokalizacji. Docelowo powstać ma wspólna metodologia, z której będą korzystać operatorzy, domy mediowe oraz reklamodawcy.
Dziś zasięgi reklamy zewnętrznej są częścią badania Mediapanel, który obejmuje zarówno nośniki tradycyjne, jak i cyfrowe. To ważny krok dla rynku. Równolegle jednak wielu operatorów posługuje się własnymi modelami i danymi, szczególnie jeśli chodzi o liczbę rzeczywistych kontaktów z reklamą. Dlatego OOHlife stawia sobie za cel wypracowanie wspólnego standardu liczenia kontaktów, by dane były porównywalne i użyteczne dla całego rynku.
– Branża reklamy zewnętrznej potrzebuje nowego standardu, który będzie odpowiadał na współczesne wyzwania. Chcemy, aby dane były wiarygodne, porównywalne, ale też użyteczne, czyli takie, które umożliwiają np. planowanie kampanii na podstawie natężenia ruchu czy demografii. Dlatego do współpracy zapraszamy różne podmioty – od dostawców danych i narzędzi analitycznych, po środowiska akademickie i ekspertów ruchu drogowego – mówi Nell Przybylska, dyrektor zarządzająca OOHlife Izby Gospodarczej.
Dopuszczane były również zgłoszenia dotyczące wybranych elementów projektu, np. metodologii liczenia kontaktów, dostarczania danych, rozwiązań wdrożeniowych czy analitycznych. Możliwe było także składanie ofert przygotowanych we współpracy przez kilka podmiotów, takich jak uczelnie, firmy czy organizacje. Warunkiem było jednak wyraźne określenie podziału zadań i zakresu odpowiedzialności.
Po zgłoszeniach rozpoczęła się analiza otrzymanych propozycji i wybór wykonawców, z którymi Izba podejmie dalsze rozmowy. Kolejny etap obejmie doprecyzowanie zakresu prac, harmonogramu działań oraz modelu współpracy. Pierwsze wdrożenia i testy wybranych rozwiązań planowane są na pierwsze półrocze 2026 roku.
Projekt stanowi element szerszej strategii profesjonalizacji i rozwoju rynku reklamy zewnętrznej w Polsce. Nowy standard ma nie tylko zwiększyć przejrzystość i porównywalność danych, lecz także stać się podstawą dla dalszej automatyzacji planowania kampanii, skuteczniejszego zakupu mediów oraz większej transparentności działań reklamowych w przestrzeni publicznej z korzyścią dla całej branży, jej klientów i odbiorców.
Więcej newsów z branży TUTAJ.