Logo

Trade marketing

Sieć Kaufland nagrodzona przez Too Good To Go za walkę z marnowaniem żywności

Kaufland został wyróżniony nagrodą w kategorii „Lider Edukacji Konsumenckiej” przez Too Good To Go, doceniającą jej wieloletnie zaangażowanie w kampanię edukacyjną „Często Dobre Dłużej”. Wyróżnienie to jest ukoronowaniem czteroletniej współpracy, której celem jest edukowanie konsumentów na temat prawidłowej interpretacji dat ważności na opakowaniach produktów spożywczych, a tym samym ograniczenie marnowania jedzenia w domach.

Sieć został nagrodzona w kategorii „Lider Edukacji Konsumenckiej”. Nagroda została przyznana w kategorii związanej z kampanią „Często Dobre Dłużej”, w którą sieć aktywnie się angażuje od 2021 roku. W imieniu Kauflandu wyróżnienie odebrały Magdalena Adamczewska i Natalia Stępień z Departamentu Organizacji Sprzedaży.

„Popatrz, Powąchaj, Posmakuj” – edukacja kluczem do sukcesu

Współpraca Kaufland z Too Good To Go koncentruje się na rozwiązywaniu problemu błędnej interpretacji przez konsumentów różnicy między datą minimalnej trwałości („najlepiej spożyć przed”) a terminem przydatności do spożycia („należy spożyć do”). Badania wskazują, że niezrozumienie tych oznaczeń odpowiada za około 10% marnowanej żywności w gospodarstwach domowych w Unii Europejskiej[i]. W Polsce marnujemy rocznie 4,8 mln ton żywności m.in. przez błędną interpretację oznaczeń na opakowaniach, a w całej Unii Europejskiej wynik ten wynosi niespełna 88 mln ton żywności.

Aby przeciwdziałać temu zjawisku, Kaufland umieszcza na wybranych produktach marek własnych specjalne piktogramy z hasłami: „Popatrz, Powąchaj, Posmakuj”. Mają one przypominać klientom, że data „najlepiej spożyć przed” dotyczy optymalnej jakości produktu, a nie jego bezpieczeństwa. Jeżeli produkt był prawidłowo przechowywany, wygląda, pachnie i smakuje dobrze, jest często bezpieczny do spożycia nawet po upływie tej daty.

– Otrzymana nagroda jest dla nas potwierdzeniem, że konsekwentne działania edukacyjne mają realny wpływ na zmianę nawyków konsumentów. Walka z marnowaniem żywności to jeden z kluczowych filarów naszej strategii zrównoważonego rozwoju „Zróbmy to razem”. Cieszymy się, że dzięki inicjatywie „Często Dobre Dłużej” klienci Kauflandu mogą świadomie podejmować decyzje, ograniczając tym samym ilość wyrzucanego jedzenia w swoich domach – skomentowała Magdalena Adamczewska z Departamentu Organizacji Sprzedaży sieci Kaufland.

Jakie produkty Kaufland mają oznaczenia?

Inicjatywa „Często Dobre Dłużej” koncentruje się na produktach, które są zdatne do spożycia o wiele dłużej niż sugeruje data minimalnej trwałości. Obecnie specjalne oznaczenia „Popatrz, Powąchaj, Posmakuj” znajdują się na opakowaniach wybranych produktów suchych marki własnej Stąd Takie Dobre, takich jak: makarony, kasze, ryż, miody oraz inne produkty z długim terminem przydatności.

Etykieta Popatrz, Powąchaj, Posmakuj to delikatne przypomnienie, aby zaufać swoim zmysłom: jeśli żywność z etykietą „najlepiej spożyć przed” była prawidłowo przechowywana, wygląda, pachnie i smakuje dobrze, to jest całkowicie bezpieczna do spożycia.

[i] Komisja Europejska, 2018

Więcej newsów z branży TUTAJ.