Logo

Marketing MIX

Miasto dobrze oznakowane

 

Od 20 lutego można zgłaszać prace w konkursie na najlepszy istniejący i projektowany System Informacji Miejskiej (SIM) oraz promocyjne wykorzystanie USP (unique selling proposition). Konkurs organizowany jest w ramach drugiej edycji Bram Kraju, autorskiego programu AMS poświęconego kształtowaniu wizerunku i marki polskich miast.

– Zadaniem SIM jest opisanie przestrzeni miejskiej w sposób dostępny, czytelny i przyjazny zarówno dla mieszkańców jak i gości. Na SIM składają się między innymi tablice adresowe, słupy i tablice kierunkowe, piktogramy kierujące do obiektów i instytucji użyteczności publicznej, orientacyjne plany miasta, rozkłady jazdy transportu miejskiego czy też panele z informacją o firmach. Wszystko to jest niezwykle ważne dla wizerunku i budowy marki naszych miast. Dlatego też jest przedmiotem naszego konkursu – mówi Marek Kuzaka, wiceprezes zarządu AMS.

W konkursie można wziąć udział w trzech kategoriach: najlepsza realizacja SIM, najlepsza koncepcja SIM, najlepsze wykorzystanie USP w promocji. Nagrody przyznaje profesjonalne jury, w którego skład wchodzi 6 sędziów i 3 zastępców: Mike Rawlinson, designer, współautor projektu Bristol Legible City, Agencja City ID – przewodniczący oraz Lech Kaczoń, dziennikarz, prezes Izby Gospodarczej Reklamy Zewnętrznej, członek Zarządu IAA; Wojciech Kaczura, architekt, EPFL Lozanna, członek SIA, Biuro Planowania i Architektury; Grzegorz Kiszluk, dziennikarz; Marek Pieniążek, geograf, adiunkt Wydziału Geografii i Studiów Regionalnych Uniwersytetu Warszawskiego; Jerzy Porębski, projektant, profesor ASP, współautor MSI Warszawy, Towarzystwo Projektowe; Agnieszka Sora, ekonomistka, przedstawiciel ESCOMAR, dyrektor Instytutu GfK Polonia; Bogna Świątkowska, dziennikarka, prezes Fundacji Nowej Kultury Bęc Zmiana, Fundacja Bęc Zmiana; Mateusz Zmyślony, trener marketingu, wykładowca, manager Grupy Eskadra.
Nagrody w konkursie to: ogólnopolska kampania promującą miasto lub gminę; dofinansowanie projektu SIM; opracowanie i druk plakatu promującego zwycięskie miasto lub gminę z wykorzystaniem nagrodzonego USP. Dodatkowo przewidziano nagrody pieniężne dla autorów najlepszych koncepcji.

Prace można zgłaszać do 27 kwietnia 2007 roku, a ceremonia rozstrzygnięcia konkursu i przyznania nagród odbędzie się 10 maja 2007 roku. Audyt konkursu i nadzór nad jego prawidłowym przeprowadzeniem prowadzi firma KPMG Audyt sp. z o.o.

Patronem medialnym Bram Kraju jest magazyn OUTDOOR MEDIA.

www.bramykraju.pl