Pojawiła się nowa forma marketingu – reklama trafiająca wprost do uszu konsumenta. Wykorzystuje się ją wewnątrz sklepów.
Twórcą nowego narzędzia marketingowego jest firma Holosonic Research Labs. Z głośników sklepowych puszczana jest wiadomość reklamowa, którą słyszą tylko klienci przechadzający się wśród regałów w określonej części sklepu. Urządzenia uruchamiane są przez czujniki ruchu.
Reklamy audio mogą być dobrym rozwiązaniem w obliczu coraz większego natłoku reklam wizualnych w sklepach. Marketerzy mają większą szansę na to, że zaintrygują klienta przekazem skierowanym wprost do jego uszu i zachęcą go do kupna swojego produktu.
Reklamy audio z sukcesem wykorzystuje telewizja CourtTV, która emituje je w tajemniczych przejściach w księgarniach, a głównym targetem tych reklam są osoby poszukujące powieści sensacyjnych. Urządzenia emitujące reklamy audio są już stosowane w Europie, jak również w Stanach Zjednoczonych.
Źródło: BizReport