Clear Channel Outdoor wygrała przetarg na reklamę na środkach transportu w Sztokholmie.
Firma Clear Channel Outdoor Holdings, Inc. (NYSE: CCO) poinformowała w poniedziałek, że nabyła prawa do reklamy na środkach transportu publicznego w Sztokholmie. Firma rozszerza zasięg i dystrybucję treści reklamowych, skierowanych do podróżnych w głównych miastach. 10-letni kontrakt zacznie obowiązywać 1 stycznia 2008 roku.
W ciągu ostatnich lat firma Clear Channel Outdoor zanotowała znaczny wzrost swoich globalnych działań reklamowych na środkach transportu. Poza Sztokholmem, spółka odnowiła w styczniu kontrakt z Chicago Metra Rail i przedłużyła stosunki biznesowe z tym operatorem o kolejne 15 lat. Francuski oddział spółki ogłosił zawarcie kontraktu z miastem Lyon we Francji, w którym dysponuje 7 000 nośników reklamowych na autobusach, metrze i tramwajach. Firma ogłosiła również zawarcie strategicznych kontraktów na reklamę na środkach transportu w San Francisco Bay Area, Milwaukee, Phoenix i Seattle.
"Sztokholmski kontrakt jest jednym z największych kontraktów na reklamę zewnętrzną na świecie, a wygranie przetargu było jednym z naszych kluczowych celów na rok 2007 – powiedział Paul Meyer, prezes na świat i dyrektor ds. operacyjnych firmy Clear Channel Outdoor. – Działania w środkach transportu na świecie są wspaniałym uzupełnieniem naszej obecnej działalności związanej z billboardami i tzw. meblami miejskimi (street furniture).
Nowy kontrakt obejmuje 100 stacji metra w Sztokholmie oraz 800 pociągów, wszystkie z 1900 autobusów jeżdżących w rejonie centralnego Sztokholmu, 400 pociągów podmiejskich oraz lokalnych, oraz całe przydrożne mienie zakładów transportu publicznego (Stockholms Lokaltrafik). Każdego dnia w Sztokholmie odbywa się 2 miliony podróży metrem i autobusami, a liczba podróżnych jeszcze wzrośnie po wprowadzeniu tego lata opłat dla samochodów wjeżdżających do miasta.