Amerykańska organizacja działająca na rzecz dzieci krytykuje kampanie produktów Axe. Nazywa je seksistowskim i poniżającym marketingiem.
Za reklamy produktów Axe odpowiedzialna jest agencja Bartle Bogle Hegarty. The Campaign for a Commercial-Free Childhood twierdzi, że spoty Axe mogą negatywnie wpłynąć na rozwój młodych dziewczyn.
Organizacja zarzuca marce Unilever hipokryzję i zwraca uwagę, że w reklamach Dove nawołuje do sprzeciwu wobec pewnych przekazów. Tymczasem reklamy Axe to przykład jednego z najgorszych przekazów, jakie są stosowane. (Spoty dla Dove stworzyła Ogilvy & Mather).
Unilever broni się podkreślając, że reklamy Axe są parodią, których nie trzeba interpretować dosłownie.
Spot agencji Ogilvy zatytułowany "Evolution", który pokazuje przemianę "zwykłej kobiety" w modelkę z billboardu, został w tym roku nagrodzony Grand Prix na mędzynarodowym festiwalu reklamowym w Cannes.
Źródło: Adweek