Prawie trzy czwarte Polaków sądzi, że sposób prezentacji ofert banków często wprowadza w błąd, wynika z badania PBS DGA. Respondenci uważają, że banki powinny rzetelnie i zrozumiale informować o swoich usługach oraz mieć wzgląd na dobro klientów. 72 proc. Polaków zgadza się z opinią, że sposób prezentacji ofert banków często jest niezrozumiały. Przeciwnego zdania jest tylko 10 proc. Jednocześnie 98 proc. Polaków uważa, że oferty banków powinny informować o możliwym ryzyku finansowym oraz wszystkich istotnych warunkach i ograniczeniach. Ogółem aż 35 proc. deklaruje, że nie ma żadnej wiedzy o bankowości a 42 proc. przyznaje, że zna tylko podstawowe pojęcia. Jedynie 17 proc. respondentów ocenia swoją wiedzę w tym zakresie jako wystarczającą lub dobrą. Badanie opinii Polaków na temat strategii komunikacyjnej banków zostało przeprowadzone we wrześniu przez PBS DGA na zlecenie agencji On Board PR. Sondaż objął reprezentatywną grupę 1090 losowo wybranych dorosłych osób.