Logo

Marketing MIX

MPG przedstawia wyniki

Dom mediowy MPG przedstawił analizę wyników badania korzystania z telefonii komórkowej przez Polaków na tle innych narodów Europy. Polska odbiega od średniej, jeżeli chodzi o liczbę aktywnych telefonów komórkowych. Podczas gdy w Polsce 79% respondentów deklaruje posiadanie przynajmniej jednego aktywnego telefonu, to w Wielkiej Brytanii wskaźnik ten wynosi 86%, w Niemczech i Holandii około 90% a w Szwecji nawet 94%. Jedynie we Francji procent ten jest niższy i wynosi 76%.

Polacy skutecznie zastępują telefon stacjonarny telefonem komórkowym nie tylko poprzez coraz bardziej powszechne używanie telefonu komórkowego ale poprzez całkowitą eliminację telefonu stacjonarnego. Decyzja Polaków o wyborze nowej oferty jest głównie podyktowana chłodnym rachunkiem ekonomicznym. Dla 82% naszych rodaków bardzo ważne są bezpłatne minuty, dla 75% koszt połączeń a dla 51% subsydiowanie nowego aparatu. Telefon komórkowy spełnia bardzo ważną rolę w życiu Polaków. Tylko 34% badanych Polaków przyznaje, że nie czuje się oderwanych od świata w sytuacji braku telefonu komórkowego.

Analizę przeprowadzono na podstawie analiz domu mediowego MPG, z wykorzystaniem m.in. badania The Forrester Consumer Technographics®, Q2 2009, na grupie krajów: Polska, Szwecja, Holandia, Włochy, Hiszpania, Niemcy, Wielka Brytania i Francja. Wielkość próby wynosiła 2813 respondentów.