Agencja reklamowa Corporate Profiles/DDB Warszawa i dom mediowy Starcom to liderzy podsumowania 10-lecia konkursu Effie Awards. Zajęły one pierwsze miejsca w rankingu, w którym za nominację do Effie przyznawano 1 punkt, za brąz – 3 punkty, za srebro – 5 punktów, za złoto – 8 punktów, a za grand prix – 16 punktów.
– Przez 10 lat zdobyliśmy 26 nagród Effie dla 17 marek, najwięcej – 4 statuetki – dla piwa Tyskie, a inne za m.in. McDonald's, Lipton, Gazetę Wyborczą, i olej Kujawski – wylicza Szymon Gutkowski, dyrektor generalny DDB Warszawa. – Wyróżnienia Effie otrzymaliśmy za kampanie zrealizowane m.in. dla Coca-Coli Poland Services, Kraft Foods Polska, Fiat Auto Poland, holdingu ITI, Kompanii Piwowarskiej, TVN, Vattenfall, PKN Orlen, Link4, Avon, Levi's i US Pharmacia – wymienia Piotr Ruszak, marketing manager w Starcomie.
Przedstawiciele obu liderów podsumowania Effie Awards przyznają, że na efektywność rynkową kampanii reklamowej wpływa wiele czynników.
– Trzeba stworzyć zgrany zespół z klientem, rozumieć potrzeby konsumenta, śledzić konkurencję i zdecydować się na klarowny przekaz przykuwający uwagę i wychodzący w mediach poza schematy, pamiętając jednocześnie o silnym brandingu – opisuje Szymon Gutkowski. – Zanim zaczniemy zastanawiać się nad doborem kanałów dotarcia, powinna powstać strategia działań, która będzie spajała wszystkie aktywności, jakie sobie zaplanujemy – dodaje Piotr Ruszak. – Istotna jest również innowacyjność polegająca przede wszystkim na tworzeniu kampanii, które oznaczają dialog z konsumentem i zaangażowanie ludzi, do których chcemy mówić – zaznacza.