Logo

Marketing MIX

IGRZ tworzy scenariusz

Na początku przyszłego roku może ruszyć przegląd ofert firm badawczych pod kątem realizacji badania rynku reklamy zewnętrznej w Polsce. Izba Gospodarcza Reklamy Zewnętrznej (IGRZ) stworzyła scenariusz prac. Do końca tego roku mają powstać instytucjonalne ramy projektu, np. konsorcjum, które będzie zarządzało badaniem. IGRZ chce też zebrać wszystkie dostępne w Polsce dane, m.in. na temat natężenia i kierunków ruchu, które mogłyby zasilić system Postar. Firmy outdoorowe zrzeszone w IGRZ chcą w tym roku dograć szczegóły współpracy licencyjnej dotyczące korzystania z oprogramowania i metodologii Postar na polskim rynku. Po zamknięciu tych etapów na początku 2010 r. mogą zostać podjęte rozmowy z firmami badawczymi i może nastąpić wybór jednej z nich do realizacji badania. Po kilkunastu miesiącach na rynek powinna zostać wprowadzona metodologia Postar. Wątpliwości wobec decyzji o Postarze zgłosiła firma Cityboard Media, która oczekiwała przeglądu innych dostępnych metodologii pomiaru outdooru oraz konsultacji ze środowiskiem reklamowym.