Logo

Marketing MIX

Zwiększą się wydatki na reklamę

Analitycy Erste Bank spodziewają się, że wydatki na reklamę na rynkach krajów Europy Środkowo-Wschodniej (CEE) zwiększą się nieznacznie w 2010 r. a w 2011 r. poprawa będzie już zdecydowana, wynika z raportu dotyczącego segmentu mediów. Analitycy zaznaczyli, że w 2009 r. budżety reklamowe firm w regionie CEE zostały obcięte o 15 -30%, co ich zdaniem znacznie przekracza skalę, którą sugerowałaby korelacja z dynamiką PKB.

– Sądzimy, że reklamodawcy zakończyli już cięcia i w przyszłym roku zacznie się ich powrót na rynek – prognozują.

Analitycy podkreślili, że Polska jest jedynym krajem regionu, który w 2009 r. zanotuje pozytywny wzrost PKB, podczas gdy spadek wydatków reklamowych osiągnie prawdopodobnie 15%. Erste pozytywnie ocenia perspektywy polskiej gospodarki, zwłaszcza biorąc pod uwagę wpływ prowadzonych projektów infrastrukturalnych i organizacji Mistrzostw Europy w piłce nożnej w 2012 r. Analitycy zaznaczyli, że media powinny znacząco na tej poprawie skorzystać.