Logo

Marketing MIX

Piotr Karski zwycięzcą konkursu Galerii Plakatu AMS

Piotr Karski zwycięzcą konkursu Galerii Plakatu AMSPiotr Karski zwyciężył w 9. edycji konkursu Galerii Plakatu, organizowanego w tym roku pod hasłem „Fryderyku! Wróć do Warszawy!” przez firmę reklamy zewnętrznej AMS i Miasto Stołeczne Warszawa. Zadaniem uczestników było zaprojektowanie plakatu promującego wiedzę o związkach Fryderyka Chopina z Warszawą, miejscem, które ukształtowało kompozytora jako człowieka i artystę. Plakat zaprojektowany przez laureata będzie można zobaczyć na nośnikach AMS w największych polskich miastach na początku przyszłego roku.

– Główną nagrodę jurorzy przyznali Piotrowi Karskiemu, studentowi ASP w Warszawie za projekt „Chopin LIVE in Warsaw”. Oszczędna typograficzna praca przypomina współczesne plakaty reklamujące koncerty rockowe. Zwycięski plakat „zaświeci” pełnym blaskiem eksponowany w nocy na citylightach – dodaje prof. Janusz Górski, kurator Galerii Plakatu.

Konkursowe jury przyznało także 5 wyróżnień, które przypadły: Izie Koniarz, Piotrowi Micherewiczowi, Jerzemu Tchórzewskiemu, Nikodemowi Pręgowskiemu oraz Piotrowi Węcławikowi. Wyróżnione plakaty to np. portret młodego Chopina spacerującego po mieście w luźnej bluzie hiphopowca, liryczna kompozycja, w której profil kompozytora wpisuje się płynnie w sylwetkę syrenki, a także rysunek pomnika warszawskiej syreny z napisem na cokole „Tu byłem. Chopin”.

– Widać w tych pracach, że młodzież odbiera i pokazuje Fryderyka Chopina jako nowoczesnego, wręcz współczesnego jej bohatera. Cieszy nas, że z plakatów spogląda na nas nie posągowa postać kompozytora, ale w pewnym sensie ikona popkultury! – podkreśla Katarzyna Ratajczyk, dyrektor Biura Promocji Miasta.

Okazją do obejrzenia finałowych prac będzie wystawa, która zostanie otwarta 1 grudnia i będzie dostępna przez dwa tygodnie na Krakowskim Przedmieściu w Warszawie, w okolicach Kościoła św. Anny. Na początku 2010 roku zwycięski plakat i wyróżnione projekty zawisną na citylightach AMS w największych polskich miastach.

Wyboru laureatów dokonało jury w składzie:
1. Maciej Buszewicz, artysta grafik, profesor ASP w Warszawie,
2. Juliusz Donajski, prezes VFP Communications, wydawcy tygodnika „Media & Marketing Polska”,
3. Stanisław Drzewiecki, pianista, laureat międzynarodowych konkursów pianistycznych,
4. Janusz Górski, artysta grafik, profesor ASP w Gdańsku, kurator Galerii Plakatu AMS,
5. Maria Kurpik, kurator Muzeum Plakatu w Wilanowie,
6. Piotr Parnowski, prezes AMS,
7. Katarzyna Ratajczyk, dyrektor Biura Promocji m.st. Warszawy,
8. Ferdynand B. Ruszczyc, historyk sztuki, dyrektor Biura Obchodów Chopin 2010,
9. Darek Szubiak (Herman), deputy creative director w agencji reklamowej DDB Warszawa,
10. Anita Wasik, artysta grafik.

9. edycja konkursu Galerii Plakatu AMS odbywa się pod honorowym patronatem Biura Obchodów Chopin 2010 oraz Teatru Wielkiego Opery Narodowej. Patronem merytorycznym jest Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR. Patroni medialni to tygodnik „Media i Marketing Polska”, „Gazeta Wyborcza”, portal Gazeta.pl Warszawa oraz dziennik „Metro”. Partnerem i audytorem konkursu jest KPMG.