Logo

Marketing MIX

PIAP wpiera biznes

Polska Izba Artykułów Promocyjnych rozpoczyna działania mające na celu wsparcie firm w codziennym prowadzeniu biznesu. W pierwszej kolejności chce się zająć propozycjami zmian w ustawie o podatku VAT. Wstępne założenia zostały złożone w biurach posłów: Tadeusza Arkita oraz Mirosława Sekuły z klubu parlamentarnego Platformy Obywatelskiej.

Przedstawiciele firm zrzeszonych w PIAP od kilku miesięcy zwracali uwagę, że jednym z największych problemów jest utrata płynności finansowej co w szeroko branży produkcji reklamowej, nie tylko obejmującej artykuły promocyjne jest zjawiskiem mocno niepokojącym. Wydłużone terminy płatności sięgające w niektórych przypadkach nawet 180 dni stają się coraz większym kłopotem dla przedsiębiorców muszących co miesiąc płacić pensje, składki ZUS oraz podatki – także od niezapłaconych faktur.

– Oczywistym jest to, że wielu przedsiębiorców nie reguluje swoich płatności nawet w takim terminie. Przepisy im to ułatwiają, pozwalają bowiem ująć w koszty uzyskania przychodu niezapłacone faktury i odliczyć podatek VAT. Skutkiem tego, pomimo niezapłacenia ani grosza należnych zobowiązań (w tym także podatku), w ostatecznym rozliczeniu „zaradny” przedsiębiorca może uzyskać nienależne korzyści. Nasze działania mają w jak najszerszym stopniu wyeliminować to zjawisko – mówi Katarzyna Wojniak, sekretarz Zarządu PIAP.

Dla budżetu Państwa wprowadzenie zmiany dot. możliwości odliczenia podatku VAT od faktury kosztowej dopiero po jej zapłaceniu spowoduje wzrost wpływów budżetowych i wyeliminuje uzyskanie nienależnych korzyści przez nierzetelnych przedsiębiorców.

Elementem działań ma być kampania „VAT zapłacony – odliczony” jaka ruszy w styczniu 2010 r. Pomysłodawcą akcji oraz koordynatorem projektu jest Robert Załupski. W 2001 r. zainicjował i nadzorował akcję Inicjatywa 0,25% w ramach której doprowadzono do zniesienia limitu wydatków artykuły promocyjne oraz podziału na reklamę publiczną i niepubliczną. Akcja uzyskała szerokie poparcie firm z branży oraz mediów branżowych.

Materiały reklamowe kampanii zaprojektuje Adrian Szczepański z artidea studio kreatywne.

www.piap-org.pl