Logo

Marketing MIX

Telewizja internetowa – badania

Według najnowszych wyników badań, telewizja internetowa stale zyskuje na popularności. Wśród przebadanych internautów ponad 20% deklaruje, że w ciągu ostatniego miesiąca przynajmniej kilka razy w tygodniu oglądała TV w internecie. Najczęściej oglądanymi w sieci treściami jest sport, podczas gdy w przypadku telewizji tradycyjnej dominują seriale oraz informacje. W obu przypadkach na trzecim miejscu plasuje się rozrywka. TV online jest w Polsce ciągle kanałem w przypadku, którego trudno jest mówić o zatłoczeniu reklamowym, czyli tzw. clutterze. Blisko 50% przebadanych respondentów jest pewna lub deklaruje, że nie pamięta, aby kiedykolwiek natknęła się tu na treści reklamowe. Z drugiej strony jak pokazują wyniki badania TV internetowa może być bardzo efektywnym kanałem reklamowym. Przeprowadzone testy skuteczności wybranych, najpopularniejszych dostępnych tu formatów reklamowych potwierdzają ich dużą efektywność rozumianą jako zauważalność oraz zapamiętanie pojawiających się w reklamach marek. Najskuteczniejszą formą reklamową okazał się pre-roll oraz branding player.

Badanie zostało zrealizowane przez firmę Gemius w listopadzie 2009 roku na zlecenie MEC Interaction – interaktywnego działu Mediaedge:cia. Objęło 1 533 respondentów w wieku 15-49 lat, dysponujących dostępem do stałego łącza.