Logo

Marketing MIX

PGE Arena Gdańsk

PGE Arena Gdańsk to nowa oficjalna nazwa budowanego w Gdańsku stadionu na Euro 2012, który do tej pory występował pod roboczą nazwą Baltic Arena. W czwartek ogłoszono rozstrzygnięcie konkursu na sponsora tytularnego tego obiektu. Za prawo do tej nazwy PGE Polska Grupa Energetyczna S.A. zapłaci 35 milionów złotych. Umowa obowiązywać będzie od 1 stycznia 2010 do końca 2014 roku. PGE prócz możliwości nazwania firmy będzie mogło umieścić swoje logo na elewacji stadionu oraz dostanie do dyspozycji przestrzeń reklamową wewnątrz obiektu.

– Jesteśmy bardzo zadowoleni z wyników tego konkursu – twierdzi prezydent Gdańska, Paweł Adamowicz. – Nasi doradcy w swoich analizach podawali, że z tytułu sprzedaży prawa do nazwy możemy liczyć na wpływy w granicach raptem 3-5 milionów. Tymczasem oferta PGE (PGE-PDA) znacznie przebiła tę prognozowaną wartość – dodaje.

Nowy sponsor tytularny gdańskiego stadionu będzie uiszczał tę kwotę w transzach. W przyszłym roku zapłaci 5 milionów 200 tysięcy, a w kolejnych czterech latach po 7 milionów 437 tysięcy 500 złotych. Sam konkurs podzielony był na dwa etapy. Do drugiego grudnia zainteresowane podmioty mogły złożyć wstępny wniosek i na taki krok, poza PGE, zdecydowały się także Grupa Lotos S.A., TP S.A oraz Bank Pekao S.A. Te firmy miały tydzień, aby do 9 grudnia złożyć w siedzibie BIEG 2012 koperty z proponowaną nazwą stadionu oraz deklarowaną kwotą.

– Do ostatecznej rozgrywki, poza PGE, stanęła jeszcze Grupa Lotos S.A, której oferta była rażąco niższa od propozycji zwycięzcy konkursu – wyjaśnia prezydent Adamowicz, który już szykuje się do podpisania umowy ze zwycięzcą.