Wkrótce w wybranych taksówkach w największych miastach Polski będzie można oglądać emitowane na ekranach programy, a także skorzystać z bezpłatnego internetu. Z Marcinem Łozińskim, prezesem zarządu firmy Entermedia, rozmawiamy o wdrażanym projekcie.
OOH magazine: Proszę krótko przedstawić ofertę digital signage dotyczącą DS i darmowego internetu w taksówkach.
Marcin Łoziński, prezes zarządu, Entermedia: Nasza firma jako pierwsza w kraju wprowadza digital signage w taksówkach. Dzięki temu systemowi będziemy rozpowszechniać na naszych nośnikach treści informacyjne, kulturalne i rozrywkowe z zasobów stacji telewizyjnych Grupy TVN, redagowane i dostarczane przez Agencję TVN (bieżące informacje z kraju w postaci paska informacyjnego – on-line tvn24.pl). Poza tym klientowi w taksówce będzie udostępniony darmowy, bezprzewodowy Internet – Hotspot Taxi.
OOH: Gdzie (na jakim rynku) dotychczas wdrożono takie rozwiązania, gdzie okazały się skuteczne? Co było inspiracją?
MŁ: Z całą pewnością mogę stwierdzić, iż na taką skalę i w takiej formie (kontent tematyczny, pasek informacyjny on-line i darmowy dostęp do internetu) nikt na świecie tego jeszcze nie wprowadził. Inspiracją była chęć uatrakcyjnienia, umilenia czasu, który spędzamy w taksówkach. Warto wykorzystać przymusową bierność do przekazania ciekawych informacji w bardzo dynamiczny i estetyczny sposób.
OOH: Czy skorzystaliście Państwo z istniejących rozwiązań technologicznych czy też jest to Wasze autorskie rozwiązanie?
MŁ: Oprogramowanie zarządzające systemem jest produkcji polskiej firmy M4B S.A. z którą współpracujemy na bieżąco i która zmodyfikowała swój sprawdzony produkt na nasze zamówienie. Mogę powiedzieć, że jest to oryginalne rozwiązanie technologiczne, w całości wytworzone w Polsce.
OOH: Jak liczna jest na dzień dzisiejszy sieć (jakie są przewidywania co do docelowej wielkości sieci)?
MŁ: W tym momencie czekamy na realizację zamówienia sprzętu. Zaczynamy od 2 tys. nośników w Warszawie. Pierwszy tysiąc taksówek wyposażonych w digital signage taxi ruszy na warszawskie ulice w lutym 2010 r. Zgodnie z założeniami projektu i strategią firmy, w Warszawie będzie 6 tys. nośników, a w pozostałych największych miastach Polski około 8 tys. nośników.
OOH: Jakie jest zainteresowanie wdrożeniami? Czy są już pierwsi klienci i na jaki rozwój oferty Państwo liczą?
MŁ: W związku z tym, iż to my jesteśmy pomysłodawcą i zarazem wdrożeniowcem, nie myślimy jeszcze o sprzedaży innym podmiotom naszej technologii i know-how. Może z czasem to się zmieni.
OOH: Jaka treść jest emitowana za pośrednictwem nośników? Na jakich nadawców Państwo liczą?
MŁ: Kontent jest przygotowywany przez Agencję TVN. Na nośnikach będą emitowane informacje z kraju (TVN24) i stolicy (TVN Warszawa), zapowiedzi ważnych wydarzeń, pogoda dla stolicy i Polski (TVN Warszawa i TVN Meteo) oraz kursy walut, notowania giełdowe – aktualizowane codziennie. Z racji bardzo atrakcyjnej grupy docelowej, jaka korzysta z tego środka komunikacji miejskiej, liczymy na nadawców z tzw. górnej półki – produkty premium…
Posiadamy już pierwszych klientów , którzy zamierzają wykupić u nas czas emisyjny.
Liczymy, że od momentu uruchomienia medium w taksówkach nie będziemy musieli zbyt mocno przekonywać potencjalnych klientów do skorzystania z digital signage taxi.