Logo

Marketing MIX

Wild West City – Miasteczko z Dzikiego Zachodu

Istniejąca od 1993 r. firma Habas www.habas.pl od kilku lat zajmuje się organizacją eventów i koncertów. Ostatni projekt firmy obejmuje budowę własnego ośrodka przystosowanego do obsługi różnych wydarzeń. Na ponad 90 tys. m2, kilka kilometrów od Warszawy w miejscowości Runów k. Piaseczna, powstał ciągle rozbudowywany o nowe elementy kompleks: profesjonalny tor do jazdy samochodami terenowymi (własne samochody terenowe, w tym „jeep” z 1956 roku), „strefa extreme” z własną 7-metrową ścianką wspinaczkową, zjazdami tyrolskimi, strefą dla „strong manów” i wojskową „ścieżką zdrowia”, profesjonalne pole paintballowe z liniami okopów, bunkrów i wieżyczek strzeleckich. Projekt obejmuje także miasteczko Wild West City utrzymane w stylu Dzikiego Zachodu. Płukanie złota, walki Apaczów, strzelnice ze stylowymi winchesterami, łukami, indiańska ścieżka zdrowia czy rzut podkową to tylko część atrakcji dla miłośników Dzikiego Zachodu i country.

OOH magazine: Country – czy ta kultura ma wielu zwolenników w naszym kraju?
Piotr Habas: Budowa miasteczka country była odpowiedzią na oczekiwania naszych klientów dotyczące innych form rozrywki podczas organizacji eventów. Epoka Country & Western to czasy często młodzieńczych marzeń i snów. To czasy podróży, przygód i mocnych wrażeń. To czasami nasze niespełnione marzenia….
Dzisiejsze konie to quady, pojedynki rewolwerowców to rozgrywki paintballowe a ryzyko i odwaga to zabawy w strefie extreme. Zmieniają się czasy, zmieniają narzędzia, ale lubimy wracać do „dawnych, dobrych lat”, kiedy obowiązywały proste wartości. Bawiąc się z naszymi gośćmi często mam wrażenie, że tak naprawdę to nadal jesteśmy dużymi chłopcami, którzy lubią pojeździć na byku, rzucić lassem i postrzelać z Winchesterów.

OOH: Jak przestawia się Państwa oferta?
Piotr Habas: Przewagą naszej oferty jest jej szerokość oraz dostępność różnych form wypoczynku i zabawy w jednym miejscu.

– Strefa tylko dla kobiet
– Strefa Extreme
– Strefa country
– Strefa koncertowa
– Strefa samochodów terenowych

Kilkaset metrów kwadratowych namiotów to dodatkowe zabezpieczenie imprezy przed niespodziewanym załamaniem pogody. W zeszłym roku wprowadziliśmy do naszej oferty nowy program: Tylko Dla Pań. SPA, masaże, porady kosmetyczne, fajki wodne, wróżka oraz pokazy kulturystyczne w zamkniętej przed męskim światem strefie zielonej trawy z dodatkiem wyszukanych drinków to dodatkowe podziękowanie dla kobiet.  A przecież wszyscy lubimy być zauważani….

OOH: Kto przede wszystkim korzysta z atrakcji miasteczka?
Piotr Habas: Zabawy w miasteczku country to niezapomniane przeżycia dla wszystkich grup wiekowych bez względu na płeć i wykształcenie. Cechą charakterystyczną tego typu imprez jest oderwanie się od codziennych obowiązków i przeniesienie się do świata znanego z filmów i książek. Nasi goście nie tylko słuchają muzyki wykonywanej przez gwiazdy country, ale także uczą się podstawowych kroków tanecznych – prostych, ale płynących z duszy człowieka. Mają możliwość poznać metody płukania złota, rzucania lassem, strzelania z bata, a także wziąć we własne ręce repliki Winchesterów i – chociaż przez jakiś czas – poczuć, że czas się cofnął. O coraz większej popularności muzyki country mogą świadczyć również coroczne koncerty w Mrągowie uznawanym za stolicę polskiego country.

OOH: Jak branża eventowa radzi sobie w kryzysowych czasach? Z eventu marketerom najłatwiej zrezygnować – czy w związku z tym odczuwalne jest spowolnienie?
Piotr Habas: Obecny rok pokazał, iż mimo ograniczonych środków finansowych, firmy (a właściwie ludzie, bo przecież firmy to ludzie) nadal potrzebują miejsc, w których będą mogły oderwać się od codziennych problemów i zregenerować siły do dalszej pracy. Nowe inspiracje, nowe pomysły i szerokość oferty sprawiają, że miejsce cieszy się dużym powodzeniem. Każdy gość znajdzie tutaj coś dla siebie. Rezygnacja ze spotkań z klientami, własnymi pracownikami to najkrótsza droga do spadku motywacji i wyników sprzedaży. Zadaniem osób odpowiedzialnych w firmach za obsługę eventów jest przekonać zarząd firmy, że jednak warto przeznaczyć część środków finansowych na tego typu wsparcie sprzedaży. Tym bardziej, że ceny są bardziej atrakcyjne niż kilka lat temu.
Czy odczuwamy spowolnienie w branży? Na pewno trudniej niż w ubiegłych latach jest organizować dobre imprezy przy dużych cięciach budżetowych. Szczerze rozmawiamy o tym z klientem. Wspólnie musimy dopasować program do możliwości finansowych naszego klienta. Nigdy jednak nie warto jest rezygnować z kosztów zabezpieczenia i ochrony. W tym roku mieliśmy zadowolonych klientów, którzy – mimo ograniczonych środków finansowych – otrzymali dobre imprezy.

OOH: Czy na rynku eventów można mówić o pewnych trendach – szczególnym zainteresowaniu konkretną formą albo przeciwnie, każdorazowym dążeniu do stworzenia czegoś indywidualnego?
Piotr Habas: Imprezy muszą być jak najlepiej dostosowane do potrzeb i oczekiwań klienta. Imprezy plenerowe cieszą się od wielu lat dużym powodzeniem. Dołączamy do nich tylko nowe, oryginalne pomysły, które sprawiają, że każda organizowana przez nas impreza jest niepowtarzalna i na długo zapada w pamięci uczestników.