Amerykańska firma Google zaproponuje polskim, małym i średnim firmom darmowe założenie strony internetowej, bezpłatne szkolenia i budżet na kampanię reklamową w jej wyszukiwarce. Patronat honorowy nad akcją pod nazwą „Rewolucja internetowa” objęło ministerstwo gospodarki.
– Polska ma jeden z najwyższych w Europie współczynników wykorzystania internetu, ale wciąż połowa firm nie ma swoich stron internetowych. To jest luka, którą chcemy wypełnić – mówił w czwartek na spotkaniu z dziennikarzami wiceprezydent Google na Europę Środkową i Wschodnią, Bliski Wschód i Afrykę, Carlo D'Asaro Biondo.
Jak wynika z zaprezentowanych przez Google badań Millward Brown SMG/KRC, prowadzonych od sierpnia do września br., 81 proc. polskich małych i średnich przedsiębiorstw korzysta z internetu, ale wizytówkę w sieci ma jedynie 51 proc. Prawie jedna trzecia firm nie reklamuje się w internecie w ogóle, tłumacząc, że jest to niepotrzebne, za drogie i zbyt skomplikowane.