Logo

Marketing MIX

Sephora Plakatem Miesiąca

Reklama z kaczką w wielkiej czapie zachęcająca do świątecznych zakupów zapewniła Sephorze tytuł Plakatu Miesiąca w grudniowej edycji konkursu City Plakat.

Na layoucie reklamowym Sephory nie było ani choinki, ani świętego Mikołaja, jednak zastosowane tu elementy graficzne nadały jej charakter reklamy świątecznej. W ocenie jury reklama pozostawiła miejsce wyobraźni dając konsumentom możliwość rozwinięcia swoich własnych skojarzeń i wyobrażeń związanych ze świętami, a tym samym silniejszego połączenia związanych z nimi emocji z produktami z Sephory. Zdobyła uznanie oceniających jako „zaskakująca, odbiegająca od schematu, a zarazem spójna z przekazywaną treścią”. Adaptacji francuskiego plakatu na potrzeby rynku polskiego dokonała agencja DSK.

City Plakat jest realizowany przez firmę reklamy zewnętrznej Cityboard Media i Szkołę Wyższą Psychologii Społecznej. W ramach konkursu City Plakat profesorowie SWPS co miesiąc typują trzy, w ich ocenie najlepsze, layouty reklamowe, jakie w danym miesiącu pojawiły się na nośnikach Cityboard Media. Layouty, które na przestrzeni roku zajmą pierwsze miejsca w comiesięcznych odsłonach konkursu, będą ubiegać się o tytuł Plakat Roku i towarzyszące mu nagrody: konsultację specjalisty z SWPS do layoutu przy następnej kampanii, a także miesięczną kampanię reklamową na nośnikach 6×3 m od Cityboard Media gratis. Konkurs ruszył się w 2009 r., zaś jego rozstrzygnięcie nastąpi we wrześniu 2010 r.