Logo

Marketing MIX

Kowalczyk w cenie

Od 300 tys. do nawet 1 mln zł będzie musiał wyłożyć sponsor, który zechce wykorzystać wizerunek Justyny Kowalczyk do działań marketingowych.

Jakub Potrzebowski, CEO ZenithOptimedia szacuje, że złota medalistka olimpijska jest wstanie otrzymać od sponsora za promocję jego marki nie więcej niż 500 tys. zł. Dużo wyżej Kowalczyk wycenia Jerzy Ciszewski z agencji Ciszewski Marketing Sportowy.

– Uśredniając, uważam, że w dziś Justyna Kowalczyk mogłaby występować o honorarium oscylującym w granicach 1mln zł. Mówię dziś, bo właśnie teraz z jej osobą związane są największe emocje. Im dalej będzie jednak w wiosnę i lato, tym mniej będzie Justyna w telewizji, tym bardziej jej medale będą miłym wspomnieniem, a nie gorącym przeżyciem – twierdzi.

Biegaczka z Kasiny Wielkiej dotychczas za starty w Pucharze Świata zarobiła 283,5 tys. franków szwajcarskich. Za występy na olimpijskich trasach w Vancouver wzbogaciła się o 748,7 tys. zł. Kowalczyk do 2012 roku jest związana umowami z Farbami Kabe, firmą produkującą materiały budowlane, oraz z Rafako z Raciborza, największym w Europie producentem kotłów. Mimo że nie są to żadni giganci w poprzednim sezonie Justyna uzyskała z działań marketingowych blisko 600 tys. zł.