Logo

Marketing MIX

Wyniki finansowe Nespresso

Pomimo panującej na rynku tendencji zniżkowej, Nespresso pozostaje najszybciej rozwijającą się światową marką w Grupie Nestlé. Spółka Nestlé Nespresso SA, ogłosiła wyniki finansowe za 2009 r.

Ze sprzedażą na poziomie 2,77 miliarda CHF,  22 proc. wzrostem wielkości sprzedaży oraz średnim wzrostem na poziomie 30 proc. w latach 2000 – 2009, Nespresso pozostaje najszybciej rozwijającą się światową marką w Grupie Nestlé. W 2009 r. spółka rozbudowała sieć punktów sprzedaży do ponad 190 butików, a także wprowadziła na rynek zupełnie nową linię ekspresów CitiZ. Ponadto, liczba klientów zrzeszona w Klubie Nespresso po raz pierwszy przekroczyła siedem milionów.

– W kontekście panującej na rynku tendencji zniżkowej cechy charakterystyczne marki Nespresso, tj. najwyższa jakość oraz innowacyjne rozwiązania, raz jeszcze okazały się być motorem napędowym wzrostu, nawet w tak trudnym roku – mówi Richard Girardot, dyrektor generalny Nestlé Nespresso SA.

W 2010 r. Nespresso planuje wzrost na poziomie wyrażonym dwucyfrową liczbą oraz chce przekroczyć wyniki sprzedaży na poziomie 3 miliardów CHF.