Logo

Marketing MIX

Reklamy display w polskim internecie

Ponad trzy czwarte reklam displayowych w polskim internecie ma formę double billboard, wynika z analizy firmy Gemius. Natomiast najwyższym wskaźnikiem CTR odznacza się toplayer.

W grudniu ubiegłego roku prawie 36 proc. wszystkich reklam displayowych wyemitowanych w polskim internecie miało formę double billboard, pokazuje badanie firmy Gemius. Zdecydowanie mniej popularne są nośniki boks/rectangle i billboard. Największa średnia liczba emisji na kreację, ponad 4,5 miliona przypada na halfpage.

W polskim internecie najczęściej reklamowane displayowo są produkty i usługi telekomunikacyjne oraz oferty branży finansowej. Natomiast najwyższym wskaźnikiem CTR odznaczają się reklamy displayowe sprzętów domowych, mebli i artykułów dekoracyjnych, a zdecydowanie niższym reklamy branży telekomunikacyjnej i motoryzacyjnej. Prawie co drugi mailing reklamuje ofertę telekomunikacyjną i finansową.