Logo

Marketing MIX

ETNODIZAJN FESTIWAL 2010

Czy popularne nie tylko w polskim, ale i europejskim wzornictwie nawiązania do dziedzictwa kulturowego są odpowiedzią na zapotrzebowanie rynku? Estetyzacją życia codziennego? Próbą samookreślania się w dobie powszechnego uwalniania się znaczeń od kontekstu? Jeszcze czymś innym?

„RZECZ MAŁOPOLSKA. ETNODIZAJN FESTIWAL” to dwuletni projekt festiwalowy mający na celu znalezienie odpowiedzi na te pytania. Został zainaugurowany przez Muzeum Etnograficzne w Krakowie w 2009 roku. Projekt realizowany jest w połowie ze środków Unii Europejskiej (Małopolski Regionalny Program Operacyjny 2007 -2013). Ma on zwrócić uwagę na relacje pomiędzy etnografią a sztuką użytkową.

W ramach tegorocznej edycji festiwalu zorganizowane zostaną dwie ekspozycje mające charakter akcji plenerowych: „Wolnica, Wolność, Wyobraźnia”, odbywająca się na placu Wolnica w Krakowie oraz „Park doświadczeń kulturalnych”, mająca miejsce na Bulwarach Wiślanych, a ponadto wydarzenia towarzyszące – targi etnodizajnu oraz warsztaty.

Więcej informacji o wydarzeniu znajduje się na stronach STGU.