Logo

Marketing MIX

Polski Festiwal Reklamy

Rusza kolejna, 6 edycja Polskiego Festiwalu Reklamy towarzyszącego rokrocznie Polskiemu Konkursowi Reklamy, a w tym roku dodatkowo konkursowi Media Trendy. Festiwal i konkursy organizuje Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR, oraz działający w jego strukturach Klub Twórców Reklamy. Dzięki współpracy z warszawską Zachętą, Instytutem Wzornictwa Przemysłowego, Muzeum Etnograficznym, Europejskim Centrum Muzyki i Sztuki, na warszawskiej Pradze oraz Galerią Apteka Sztuki, dzięki wsparciu Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego, festiwal staje się wydarzeniem kulturalnym z licznymi wystawami, warsztatami dla dzieci, wykładami i konferencjami.

– Wraz ze środowiskami Twórców, nie tylko reklamowych, chcemy pokazać szerokiemu gronu odbiorców, że reklama i sztuka przez duże S, czerpie inspiracje z tych samych źródeł. W tym roku umowna data XX-lecia polskiej reklamy była inspiracją do stworzenia programu PFR – mówi Anna Zimecka dyrektor Festiwalu.

A w programie wystawy: „świetnograficzne – polska grafika reklamowa 1918-1989” w Państwowym Muzeum Etnograficznym w Warszawie; „Reklama w Polsce, Polska w reklamie, czyli 20 lat burzliwych przygód polskiej świadomości reklamowej.” w BUWie; „Ilustracja PL 2010” – Europejskie Centrum Muzyki i Sztuki; fotografie Roberta Olejnika „ZONA” – w Galerii Apteka Sztuki, w IWP pokazana zostanie wystawa „Brand Design Reviewu 2010”, oraz odbędą się wykłady o komunikacji marketingowej i budowaniu marek przy użyciu brand designu. W programie festiwalu znalazł się też „Weekend z Zachętą” – od piątku do niedzieli będzie można uczestniczyć w wykładach o reklamie, przyjść na spotkania z gwiazdami polskiej sztuki reklamowej i około reklamowej. Dzieci również  zapraszamy na spotkania z designem i reklamą – specjalnie dla nich, w ramach weekend w Zachęcie – przygotowano plastyczne zabawy. Zapraszając na inspirujące wydarzenia do ciekawych miejsc, organizatorzy chcą zachęcić ludzi do własnych poszukiwań, aktywności artystycznej i twórczej, do kreatywnego myślenia i do patrzenia na reklamę jak na sztukę użytkową, która zmienia naszą rzeczywistość, nasz sposób komunikowania się z otoczeniem, wpływa na media i wreszcie od lat oddziałuje silnie na „sztukę niekomercyjną”.

Festiwal ma także drugą, rozrywkową część. W Obiekcie Znalezionym pod Zachętą odbywać się będą wieczorne imprezy reklamowe. Pierwsza z nich – „ZOBACZ” w dniu 09.04, kolejne „Pożegnanie Amira” 14.04, oraz Impreza Fotografów – 15.04. Kolejne wydarzenia festiwalowe są zarezerwowane wyłącznie dla branży reklamowej, medialnej i marketingowej. W programie: warsztaty, regaty, konferencja Media Trendy oraz Gale konkursów KTR i Media Trendy.