Logo

Marketing MIX

Artystyczne wprowadzenie nowego Audi A8

W Poznaniu, Wrocławiu, Krakowie i Warszawie odbyły się premiery nowego Audi A8. Stanowiły one jeden z elementów kampanii wprowadzającej na rynek polski nowy model flagowej limuzyny marki Audi.

Kampania ta miała szczególny charakter ze względu na nowatorskie i rzadko spotykane na naszym rynku wykorzystanie mecenatu artystycznego jako narzędzia marketingowego. Pomysłodawcą projektu i podmiotem odpowiedzialnym za organizacją całej akcji jest agencja reklamowa Zero,2.

Jeden ze znanych polskich artystów multimedialnych młodego pokolenia, Igor Omulecki wykonał cykl artystycznych fotografii, których treść była inspirowana nowym modelem samochodu. Wykorzystując różnorodne techniki fotograficzne artysta stworzył trzynaście prac o surrealistycznym charakterze. W pracach pojawia się sfotografowany przez Omuleckiego nowy model Audi A8, który został następnie zestawiony z subiektywnie przetworzonymi obrazami natury. Całości została nadana znacząca nazwa „Hyperspace”.

Cztery pokazy premierowe spełniały podwójną rolę, podczas eventów następowało odsłonięcie nowego modelu limuzyny, a poza tym odbywał się wernisaż „Hyperspace” Omuleckiego. Uczestnicy eventów otrzymali wydrukowany specjalnie na tę okazję limitowany album zawierający reprodukcje prac z cyklu „Hyperspace”.

Dodatkowe wsparcie w ramach kampanii stanowi mailing oraz kampania prasowa pod hasłem „Nowe Audi A8. The art of progress”.