Dom mediowy ZenithOptimedia prognozuje, że w bieżącym roku globalne nakłady na reklamę sięgną 456 miliardów dolarów. To o 2,2 proc. więcej w porównaniu z rokiem 2009.
W grudniu zeszłego roku należąca do holdingu Publicis Groupe agencja prognozowała wzrost o 0,9 proc. ZenithOptimedia przewiduje też, że w roku 2011 globalny rynek reklamy zyska na wartości 4,1 proc., a w roku 2012 kolejne 5,3 proc. Biorąc pod uwagę poszczególne regiony, dom mediowy szacuje, że w bieżącym roku wydatki na reklamę w Ameryce Północnej spadną o 1,5 proc., podczas gdy w Europie Zachodniej i regionie Azji i Pacyfiku wzrosną odpowiednio o 0,4 i około 6 proc.
Z analizy wynika też, że internet zwiększył swój udział w globalnym rynku reklamy z 10,5 proc. w 2008 roku do 12,6 proc. w roku 2009.