Logo

Marketing MIX

Optymistyczna wizja w PIAPie

Rynek upominków reklamowych zaczyna się podnosić z kryzysu, jaki miał miejsce w 2009 roku. Z przeprowadzonych, w pierwszym kwartale tego roku badań przez Polską Izbę Artykułów Promocyjnych, wynika iż 71% dostawców z branży artykułów promocyjnych i niespełna połowa dostawców zrzeszonych w PIAP prognozuje wzrost sprzedaży.

Spodziewane wzrosty wiążą się z poprawą nastrojów na rynku reklamowym. Nie widać już tak drastycznych cięć budżetów jakie miało miejsce w ubiegłym roku.

Pierwszy kwartał 2010 r. wśród 70% badanych przyniósł utrzymanie podobnego poziomu lub wzrost obrotów. Jednakże, co trzecia firma odnotowała spadek sprzedaży. “Wszystko wskazuje na to, że najgorszy okres mamy już za sobą, przed nami sezon świąteczny, który w wielu firmach przynosi nawet 70% rocznych obrotów ze sprzedaży. Dodatkowo PIAP planuje wsparcie działań dostawców poprzez kampanię wizerunkową artykułów promocyjnych jako skutecznego narzędzia reklamowego” mówi Magda Owczarska wiceprezes PIAP.

W badaniu wzięła udział reprezentatywna grupa, prawie 50% głównych dostawców artykułów reklamowych zrzeszonych w PIAP. Badania zrealizowano za pośrednictwem systemu Paxonta.com.