Logo

Marketing MIX

Plakat Misteria Paschalia zbyt drastyczny

Komisja Etyki Reklamy uznała, że billboard reklamujący tegoroczny festiwal Misteria Paschalia naruszył dobre obyczaje i poczucie odpowiedzialności społecznej. Instytucja oceniła, że przekaz nie powinien znaleźć się w przestrzeni ogólnodostępnej.

Otrzymane przez Komisję Etyki Reklamy skargi na billboard reklamujący krakowski festiwal Misteria Paschalia zarzucały przekazowi przede wszystkim przekroczenie granic dobrego smaku i zły wpływ na dzieci. Kreacja przedstawiała nagiego, okaleczonego i krwawiącego mężczyznę.

Na podstawie skarg przekazowi postawiono zarzuty zachęcania do przemocy oraz nieuwzględniania dzieci jako swoich odbiorców, a przez to zagrażania ich rozwojowi. Billboard oskarżono również o to, że naruszył dobre obyczaje i poczucie odpowiedzialności społecznej. Odpowiedzialne za tę kampanię Krakowskie Biuro Festiwalowe wyjaśniało, że na plakacie zostało wykorzystane zdjęcie współczesnego fotografa eksponujące bardzo ludzki charakter cierpienia Jezusa. Celem takiego przekazu nie jest zdaniem organizatorów szokowanie, ale zainteresowanie szerszej ilości odbiorców sztuką wysoką i sprowokowanie ich do dyskusji na temat nieobecności w dzisiejszej sztuce religijnej motywu cierpienia Chrystusa.