Wszystko zaczęło się od programu TVN „Wstajesz i wiesz” 27 maja. W porannej audycji małe zamieszanie wprowadziły skaczące w tle obrazu literki formujące napis poznan.pl/polceny, czyli adres internetowy poznańskiej akcji. Za tą akcją stała grupa fanów „Poznania za pół ceny”. Wyposażeni w plansze z literami i ustawieni w kadrze kamery na plaży w Kołobrzegu, skakali za każdym razem gdy pojawiali się na wizji. Rozbawieni prezenterzy komentowali całą akcję na żywo, a rozbawiona Katarzyna Werner dopingowała gwiazdkę z logotypu Poznania wołając „Dajesz gwiazdka, dajesz!”.
Akcja telewizyjna wsparta została działaniami guerilla marketingu. W 4 dużych polskich miastach (Warszawa, Wrocław, Kraków, Gdańsk) pojawiły się „metki” reklamujące „Poznań za pół ceny”. W ciągu 4 dni, w różnych miejscach publicznych, rozwieszonych zostało po 200 metek w kaŜdym z tych miast. Plansze z hasłem „tylko w Poznaniu za pół ceny” przyczepiane były na ławkach, fontannach, słupach ulicznych oraz w innych ruchliwych miejscach tych miast.