Logo

Marketing MIX

Marki o najlepszej reputacji

Tytuły Marki Wysokiej Reputacji zdobyło w sumie 21 marek (B2C) i 6 firm (B2B). Jak pokazało badanie, najwyższą reputacją wśród młodych Polaków (15-24 lat) cieszy się marka Danone, zaś wśród osób starszych (60-75 lat) – marka Winiary. Osoby z wykształceniem wyższym i zawodowym najwyższą reputację wśród badanych przypisują marce Winiary, osoby z wykształceniem podstawowym i średnim – marce Danone. Osoby samotne (1 osoba w gospodarstwie) jako markę wysokiej reputacji najchętniej wskazywały markę Pudliszki, a 4- i 5-osobowe rodziny – markę Danone.

Wszystkie marki nagrodzone tytułem Marka Wysokiej Reputacji w V edycji:
Aviva
Castorama
Cisowianka Woda Mineralna
Danone
Dulux
Dziennik Metro
Neostrada
Netia
Oknoplast-Kraków
Olej Kujawski
Orange
PKO Bank Polski
Plus
Poczta Polska
Pudliszki
Raiffeisen Bank Polska S.A
RTV Euro AGD
Śnieżka
Telefonia Dialog
Telekomunikacja Polska
Winiary

Firmy Wysokiej Reputacji 2010:
Europejski Fundusz Leasingowy
Operator Gazociągów Przesyłowych Gaz-System
PGE Polska Grupa Energetyczna
Pioneer Pekao Towarzystwo Funduszy Inwestycyjnych Spółka Akcyjna
Polkomtel
Tchibo Warszawa

Najlepsze firmy na poszczególnych wymiarach:
Referencje – PGE Polska Grupa Energetyczna
Zaangażowanie społeczne – Polkomtel
Atmosfera medialna – Tchibo Warszawa
Firma jako pracodawca – PGE Polska Grupa Energetyczna
Firma jako partner biznesowy – PGE Polska Grupa Energetyczna

Reputacja w badaniu PremiumBrand oceniana jest na podstawie specjalnej metodologii, na 4 wymiarach: referencji, atmosfery medialnej, firmy jako pracodawcy, społecznego zaangażowania, a dla dodatkowo na wymiarze "firma jako partner biznesowy". Badania prowadzone są metodą CATI dla marek na próbie ogólnopolskiej, reprezentatywnej dla populacji dorosłych Polaków ze względu na płeć, wiek, wykształcenie, region i wielkość miejscowości zamieszkania. Wielkość próby wyniosła N=502. Dla firm badanie realizowano na grupie managerów największych polskich przedsiębiorstw, a konstrukcja próby uwzględniała branżę działalności firmy, liczbę zatrudnionych oraz jej lokalizację. Wielkość próby wyniosła N=102.

Organizatorem PremiumBrand jest agencja MMT Management. Za realizację badania odpowiada instytut badawczy MillwardBrown SMG/KRC. Mediarun.pl jest patronem medialnym projektu.