Ströer Out of Home Media AG jedna z wiodących firm reklamy zewnętrznej w Europie z siedzibą w Kolonii uzgodniła warunki przejęcia polskiej firmy reklamy zewnętrznej News Outdoor Poland.
Wartość transakcji to ok. 26 mln Euro. Transakcja pozwoli firmie Ströer osiągnąć pozycję największego dostawcy reklamy zewnętrznej w Polsce, podobnie jak ma to miejsce w przypadku rynkowej pozycji Grupy Ströer w Niemczech i Turcji. News Outdoor Poland jest spółką zależną News Corporation. W roku finansowym 2008/2009 , który zakończył się 30 czerwca 2009 roku, dysponując siecią ok. 3300 powierzchni reklamowych w całym kraju, spółka wygenerowała przychód w wysokości 70 mln zł (ok. 17,2 mln Euro). Po integracji z News Outdoor Poland Ströer uzyska bardzo mocną pozycję w 16 głównych miastach Polski, dysponując ok. 20 800 powierzchniami reklamowymi. – Akwizycja ta jest ważnym krokiem w rozwoju firmy Ströer” powiedział Udo Müller, współzałożyciel oraz CEO Ströer Out-of-Home Media AG.
– W wyniku zakończenia tej transakcji zwiększymy nasz zasięg w Polsce i staniemy się jedną z niewielu firm mogących oferować ogólnopolskie kampanie – mówi Janusz Malinowski CEO Ströer Poland. W ocenie firmy Ströer rynek reklamy zewnętrznej w Polsce będzie się nadal rozwijał, opierając się na oczekiwanym wzroście ekonomicznym, jak też na globalnym wzroście wydatków na reklamę. Zakończenie transakcji jest planowane na trzeci kwartał 2010 r. i jest przedmiotem zatwierdzenia przez urząd antymonopolowy (UOKiK).