Logo

Marketing MIX

Kampania promująca bezpieczeństwo drogowe

Ruszyła kampania telewizyjna promująca Narodowy Eksperyment Bezpieczeństwa „Weekend bez Ofiar“. Po raz pierwszy w Polsce reklamy promujące bezpieczeństwo drogowe nie straszą, a nie-których może nawet rozbawią!

Po raz pierwszy w Polsce akcja promująca bezpieczeństwo drogowe skupia się na budowaniu narodowej wspólnoty tych wszystkich, którzy chcą, by na naszych drogach ginęło mniej osób. Organizatorzy o poparcie apelują do każdego: instytucji publicznych, mediów, ale również użytkowników dróg – kierowców, pasażerów, pieszych czy rowerzystów. Do udziału w Narodowym Eksperymencie Bezpieczeństwa przekonywać mają reklamy, które od wczoraj emitowane są w ogólnopolskich telewizjach. Są one równie niestandardowe, jak koncept całego przedsięwzięcia. Spoty nie emanują tragedią, nie straszą, nie ma w nich krwawych scen. Utrzymano je w radosnej atmosferze panującej w okresie urlopów, czasami są wręcz humorystyczne. W reklamach zobaczymy kierowców, którym jazda samochodem sprawia prawdziwą przyjemność; będą osoby, które dopiero co odebrały prawo jazdy i ci, których staż za kierownicą jest kilkudziesięcioletni. Motywem przewodnim wszystkich spotów jest pełen pozytywnej energii utwór „No co ty na to?“ autorstwa i w wykonaniu Mietka Szcześniaka. Artysta społecznie poparł akcję i przekazał prawa do wykorzystania utworu w kampanii promocyjnej.

Spoty telewizyjne obejrzeć można na kanale Youtube:
www.youtube.com/watch?v=UJOF7Ez-aF8*
www.youtube.com/watch?v=yOy0n8B3iBU*

Zanim jeszcze wystartowała kampania telewizyjna, ideę Narodowego Eksperymentu Bezpieczeństwa poparło ponad 10 tys. Polaków.  Do akcji przystąpili składając swój podpis na stronie www.WeekendBezOfiar.pl, wysyłając SMS pod numer 70567 lub stając się fanami profilu na Facebooku. W promocję przedsięwzięcia zaangażowało się też przeszło 50 ogólnopolskich i regionalnych mediów.

Wszystkie działania komunikacyjne w kampanii realizuje agencja Sparing Communication Group. Za strategię i kreacje odpowiada team Mateusz Wojnarowski i Marcin Hołota – tegoroczni laureaci nagrody Young Creative w kategorii Active Marketing – PR w Polskim Konkursie Reklamy. Od września Sparing Communication Group realizować będzie też drugą kampanię bezpieczeństwa ruchu drogowego według koncepcji, która zwyciężyła w przetargu ogłoszonym przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad.