Logo

Marketing MIX

Rusza badanie Social Media Brand Index 2010

Rusza pierwsze w Polsce ogólnopolskie badanie obecności marek w mediach społecznościowych – Social Media Brand Index 2010. Ma ono na celu wyłonić marki najbardziej aktywne w mediach społecznościowych. Pod adresem www.socialmediabrand.pl  jest już dostępna ankieta dla osób zainteresowanych udziałem w projekcie.

Celem badania Social Media Brand Index 2010 jest analiza aktywności komunikacyjnej marek w mediach społecznościowych.  W ramach badania przeanalizowane zostaną działania marek w tym obszarze. Badanie ma też dać odpowiedzi na pytania o udział wydatków na taką aktywność w ogólnych budżetach, plany marketerów. Pomysłodawcą oraz koordynatorem projektu jest agencja marketingu interaktywnego Think Kong (www.thinkkong.pl), a partnerem merytorycznym – Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska (Interactive Advertising Bureau). Badanie Social Media Brand Index honorowym patronatem objęła też PKPP „Lewiatan” oraz Międzynarodowe Stowarzyszenie Reklamy IAA w Polsce.

Badanie ankietowe Social Media Brand Index  skierowane jest  bezpośrednio do osób odpowiedzialnych za promocję marek – brand managerów, szefów marketingu/komunikacji. Podsumowaniem będzie raport analizujący aktywność komunikacyjną marek w mediach społecznościowych, prezentujący skalę oraz sposób wykorzystywania tego rodzaju działań.

Badanie Social Media Brand Index jest pierwszym tego typu badaniem w Polsce. Projekt ma być realizowany cyklicznie – co rok, co pozwoli analizować zmiany sposobu komunikowania się marek z odbiorcami. Organizatorzy zapraszają do zgłaszania marek do badania przez formularz na stronie www.socialmediabrand.pl. Projekt jest realizowany pod paronatem m.in. magazynu Think Tank, Brief, Mediarun.pl, Marketingowiec.pl, Marketing przy kawie oraz blogu Mediafun.