Logo

Marketing MIX

Stosunek Polaków do reklamy multimedialnej na telebimach

Temat reklamy multimedialnej na telebimach wciąż wywołuje wśród społeczeństwa skrajne opinie. Mimo, iż telebimy reklamowe funkcjonują na całym świecie od wielu lat, spełniając rolę bardzo popularnego medium typu outdoor w przekazywaniu informacji i docieraniu do klienta, w Polsce obarczone są dozą nieufności i ostrożności.
Firma Blue Eyes Technology na zlecenie jednego z klientów przeprowadziła sondaż dotyczący stosunku społeczeństwa do reklamy multimedialnej na telebimach. Badanie w formie ankiety przeprowadzono na jednej z warszawskich ulic na przypadkowej grupie przechodniów.

Wśród pytanych znalazło się 63% kobiet i 37% mężczyzn w wieku od 26 do 85 lat. Na pytanie o reklamę multimedialną na telebimach 66 % ankietowanych udzielało pozytywnej odpowiedzi. Stwierdziło, że reklama im się podoba i budzi dodatnie skojarzenia. 10 % badanych stwierdziło, że ta forma reklamy nie budzi ich sympatii. 21% ankietowanych to osoby, które nie wyrobiły sobie jeszcze zdania –  zaznaczyły obojętny stosunek do multimedialnej reklamy na telebimach. Tylko 3% ankietowanych wyrażało bardzo negatywną opinię, skarżąc się, że multimedialna reklama outdoor rozprasza kierowców.

Z przeprowadzonych badań wynika, iż większości z nas podoba się reklama na telebimach i oglądamy ją, ponieważ zwraca naszą uwagę oraz  sprawia, że miasta są kolorowe. Skąd zatem ta doza nieufności? Czy wyżej wymieniona ostrożność spowodowana jest obawą przed nowościami technologicznymi? Czy firmy, które inwestują w reklamę nie powinny być otwarte na nowe kierunki działań i takim właśnie podejściem wyprzedzać konkurencje? Nie ma jednoznacznych odpowiedzi, jednak jedno jest pewne: trendy reklamowe zmieniają się z roku na rok, a firmy, aby poprawić swój wizerunek będą musiały szukać coraz skuteczniejszych przekazów reklamowych.