We wrześniu tego roku Polska Izba Artykułów Promocyjnych, przeprowadzi kampanię, pt. “Gadżet skutecznym nośnikiem reklamy”. Nośnikiem przekazu będzie kilkadziesiąt billboardów rozmieszczonych na głównych ulicach Warszawy. Billboardy zaprojektowane przez agencje reklamowa Brandfathers and Sons S.A. ilustrują postać Pana Gadżeta, maskotki PIAP-u, budującego poprzez “gadżety”: MARKĘ, PRESTIŻ oraz RELACJE.
„Nasza maskotka ma ilustrować główne cechy upominków reklamowych, które budzą pozytywne emocje, budują sukces marki, nierzadko podnoszą jej prestiż i wzmacniają relacje z kontrahentami. Ubraliśmy go w strój roboczy bo upominek reklamowy, którego jest symbolem ciężko i skutecznie pracuje na dobro naszych klientów” przyznaje Magda Owczarska V-ce Prezes PIAPu współtwórca kampanii.
Kampania billboard-owa wsparta będzie reklamą w prasie branżowej oraz w portalach marketingowych. Do tego celu została stworzona również strona www.pangadzet.pl, gdzie osoby zainspirowane akcję odnajdą informacje na temat tego wydarzenia oraz samej Polskiej Izby Artykułów Promocyjnych.
Głównym celem kampanii jest promocja gadżetu jako skutecznego nośnika reklamy i zwrócenie uwagi odbiorców na tę formę reklamy. Dodatkowo kampania promuje PIAP nie tylko jako instytucje zrzeszającą firmy z branży upominków reklamowych, ale również jako narzędzie do pozyskiwania informacji o podmiotach działających na rynku artykułów promocyjnych. Wszystkie firmy zrzeszone w PIAP-ie to podmioty wiarygodne, rzetelne i wypłacalne. PIAP obecnie zrzesza ponad 100 firm członkowskich w tym ok.40 agencji reklamowych. “Dla klientów poszukujących upominków reklamowych to świetne narzędzie dające dość precyzyjny przegląd naszej branzy” mówi M. Owczarska.
Kampania Izby skierowana jest do pracowników działów marketingu, agencji reklamowych ATL-owych i BTL-owych, właścicieli firm oraz pracowników działów promocji w instytucjach państwowych.
Kampania w całości finansowana jest przez członków Izby, logotypy firm sponsorujących widnieją na billboardach.
“Kampania jest wielkim sukcesem Izby nie tyle ze względu na oddźwięk akcji reklamowej, bo ten będziemy w stanie precyzyjnie ocenić dopiero na początku przyszłego roku, ale przede wszystkim ze względu na zaangażowanie znacznej części firm zrzeszonych w PIAPie. Branża upominków reklamowych to znacząca część polskiego sektora reklamy, do tej pory odsunięta na boczny tor. Duża liczba podmiotów gospodarczych zaangażowanych w dystrybucję artykułów promocyjnych i wspólna praca reprezentantów branży nad kampania pokazuje że środowisko potrafi sprawnie przeprowadzić trudne logistycznie zadania. Daje to nadzieję na jeszcze większy rozwój branży, która już teraz obejmuje kilka tysięcy podmiotów gospodarczych i organizuje jedna z największych w Polsce imprez targowych – dodaje M. Owczarska.