Logo

Marketing MIX

Bezpieczniej na drodze z Cityboard Media

Najbliższy weekend, 6-8 sierpnia, to „Weekend bez Ofiar” – akcja organizowana przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad. Cityboard Media, patron medialny programu, udostępnia na jej promocję swoje nośniki.

Wakacje to jak co roku okres zwiększonej ilości wypadków drogowych. Brawura, niedostosowanie prędkości do warunków na drodze, alkohol, pośpiech, to tylko niektóre z czynników zwiększających ryzyko wypadku. Nie każdy kierowca wie, że rozgrzany asfalt potrafi być tak śliski jak lód, a niezabezpieczony telefon komórkowy może uderzyć w pasażera z siłą równą 6-kilogramowemu odważnikowi. Te i inne wskazówki znajdziemy na stronie internetowej „Weekendu bez Ofiar”, którego celem jest zachęcenie wszystkich kierowców, rowerzystów i pieszych do bezpiecznych zachowań na drodze oraz ograniczenie liczby wypadków i ofiar śmiertelnych.

Projekt określany jest jako Narodowy Eksperyment Bezpieczeństwa. W czasie „Weekendu bez Ofiar” zostaną zorganizowane trzy pikniki edukacyjne. Dodatkowo służby drogowe, policja, straż pożarna i ratownicy Lotniczego Pogotowia Ratunkowego wezmą udział w specjalnie przygotowanej symulacji karambolu na autostradzie. Pokażą tym samym, jak ważna jest umiejętność współdziałania w sytuacjach kryzysowych. Warto wspomnieć, że to pierwsze ćwiczenia na tak dużą skalę w Polsce. W symulacji weźmie udział kilkudziesięciu statystów i zostanie wykorzystanych ponad dwadzieścia samochodów. Powstanie szpital polowy, a śmigłowce transportujące rannych będą lądowały na pasie ruchu.

Cityboard Media udostępnia na promocję akcji kilkadziesiąt nośników w Warszawie, Krakowie, Trójmieście, Olsztynie i Poznaniu. – Reklama zewnętrzna to naturalne medium służące upowszechnianiu programów dotyczących bezpieczeństwa na drodze. To właśnie do kierowców i pasażerów samochodów, którzy są głównymi odbiorcami treści reklamy zewnętrznej, ma trafić przekaz akcji – mówi Marta Bryła, Pełnomocnik Zarządu Cityboard Media. – Dzięki takim kampaniom uczestnicy ruchu drogowego zdobywają wiedzę, która w praktyce ratuje im życie.

Zaangażowanie w projekty związane z bezpieczeństwem na drodze to jedno z podstawowych założeń działalności Cityboard Media w ramach programu społecznej odpowiedzialności biznesu „Oko na bezpieczeństwo”. Firma wielokrotnie angażowała się w tego typu inicjatywy, organizowała również własne akcje. Wymienić można chociażby takie kampanie, jak: „Młodzi kierowcy” („Twoja nowa bryka”, „Twoja nowa laska” i „Twoje nowe drinki”) „Autoagresja”, „Wrzuć na luz – jedziesz na wakacje” czy „Prowadzę – jestem trzeźwy”.