W I półroczu br. najwięcej na reklamę w polskich mediach tradycyjnych wydał Unilever. Natomiast wśród operatorów telekomunikacyjnych największy budżet reklamowy miał Polkomtel. Od stycznia do czerwca bieżącego roku Unilever Polska na reklamę w telewizji, radiu, prasie i kinach cennikowo przeznaczył prawie 540 mln zł, czyli 61,5 proc. więcej niż rok wcześniej – wynika z danych firmy Expert Monitor. Mocno w porównaniu z I połową ubiegłego roku wzrosły też budżety reklamowe dwóch innych koncernów FMCG: Danone (o 65 proc.) oraz Procter & Gamble Operations Polska (o 56,5 proc.). Wśród operatorów telekomunikacyjnych najwięcej na reklamę w mediach tradycyjnych wydał w minionym półroczu Polkomtel (kontrolujący marki Plus i 36,6) – cennnikow ponad 320 mln zł, czyli 44,5 proc. więcej niż rok wcześniej. P4 (operator sieci Play) zwiększyło swój budżet reklamowy w telewizji, radiu, prasie i kinach o 15,5 proc. w skali rok do roku, Polska Telefonia Cyfrowa (Era, Heyah) – o 5,5 proc., a Telekomunikacja Polska – o 2 proc. Natomiast PTK Centertel (Orange) przeznaczył na reklamę w tych mediach 4,5 proc. mniej niż rok wcześniej.