Logo

Marketing MIX

Markowe wybory Polaków według Mindshare Polska

Polacy deklarują, że najczęściej wybierają jogurty Zott Jogobella, szampony Head&Shoulders i lek przeciwbólowy Apap. Spośród restauracji i barów szybkiej obsługi są najbardziej przywiązani do… hamburgerów z McDonald’s. Preferencje zakupowe Polaków i kondycje najpopularniejszych marek zbadał dom mediowy Mindshare Polska.

W tegorocznej już 5. edycji „Badania 3D” realizowanego przez Mindshare Polska zbadano cztery kategorie produktów: szampony, jogurty, restauracje i bary szybkiej obsługi oraz środki przeciwbólowe. Niekwestionowanym liderem wśród restauracji jest McDonald’s, o marce słyszało aż 94% Polaków. W kategorii jogurty najsilniejszą marką jest Zott Jogobella – 43% konsumentów uważa jogurty Zott za godne polecenia. W ostatnich 4 latach na pozycji lidera wśród szamponów zdecydowanie umocniły się produkty Head&Shoulders. Marka jest najbardziej rozpoznawalna i najchętniej wybierana przez konsumentów. Polepszeniu uległa również sytuacja marek Dove
oraz Nizoral. W kategorii środki przeciwbólowe najsilniejszą pozycję mają Apap oraz Ibuprom. Środki te w największym stopniu spełniają oczekiwania konsumentów, są najczęściej wybierane, a także najchętniej polecane.