Logo

Marketing MIX

Konkurs Ekoplakat™ – z myślą o Ziemi

Znamy trzy zwyciężczynie Konkursu Ekoplakat™ organizowanego przez firmę reklamy zewnętrznej Cityboard Media. Jego celem było logiczne przekonanie do ekologii.  

Emilia Olichwier, Katarzyna Szeluk i Anna Zyśko to autorki najlepszych plakatów w Konkursie Ekoplakat™. To one decydują, w których miastach pojawią się layouty ich autorstwa, wydrukowane oczywiście na przetwarzalnych ekoplakatach™. Przesłane przez nie projekty plakatów outdoorowych, zachęcające polskie społeczeństwo do wprowadzania ekologicznych rozwiązań w życiu codziennym, najbardziej spodobały się jury. W jego skład weszli:  prof. dr hab. Andrzej Falkowski, Kierownik Katedry Psychologii Marketingu w Szkole Wyższej Psychologii Społecznej w Warszawie, Marcin Stan, członek zarządu Cityboard Media i Marta Bryła, pełnomocnik zarządu Cityboard Media. Nagrodą w konkursie jest miesięczna ekspozycja trzech wyróżnionych plakatów we wskazanych przez zwyciężczynie miastach.

Emilia Olichwier, autorka pomysłowego layoutu „Połącz przyjemne z pożytecznym”, na którym w wafelku zamiast loda znajduje się różowa żarówka, chce, by pojawił się on w Poznaniu. – Najprostsze rozwiązania są najlepsze. Tym bardziej, jeżeli można je ze sobą połączyć – wyjaśnia klucz do swojego sukcesu Emilia Olichwier, studentka grafiki na Uniwersytecie Artystycznym w Poznaniu, freelancerka.

„Sąd ostateczny” Katarzyny Szeluk będzie przekonywał do ekologicznych rozwiązań mieszkańców Wrocławia. Papierowe torby sądzące torbę foliową to pomysł, którego oryginalność przekonała konkursowe jury. – Należy pracować nad zmianą podejścia Polaków do ekologii, ponieważ dla większości z nich ta kwestia w zasadzie nie istnieje. Często uważamy różne proekologiczne działania bardziej za fanaberię niż potrzebną postawę – argumentuje Katarzyna Szeluk, studentka Wydziału Grafiki i Sztuki Mediów na Akademii Sztuk Pięknych we Wrocławiu.

– Jestem zwolenniczką sustainable design. Projektowania odpowiedzialnego, które wspiera pozytywne relacje ludzi ze środowiskiem naturalnym – kontynuuje myśl Katarzyny kolejna zwyciężczyni, Anna Zyśko, grafik kreatywny, absolwentka grafiki Wydziału Artystycznego UMCS w Lublinie. W swoim projekcie Anna odwołała się do najbardziej zakorzenionego w naszej świadomości wizerunku Ziemi jako matki, kobiety przemawiającej bezpośrednio do każdego z nas i przypominającej o swojej obecności. Zielony plakat jej projektu pojawi się w Warszawie lub we Wrocławiu.

Szczegółowe informacje dotyczące zasad i przebiegu konkursu, a także wszystkie nagrodzone prace konkursowe są dostępne na stronie Cityboard Media.

Konkurs Ekoplakat™ zorganizowano wokół ekoplakatu™, nowego, ekologicznego podłoża do druku w ofercie Cityboard Media. Po raz pierwszy w Polsce reklama outdoorowa nie trafia na wysypisko, lecz jest przetwarzana, a później wykorzystywana do produkcji przedmiotów stosowanych w budownictwie, przemyśle samochodowym czy ogrodnictwie.