Po raz kolejny 3M znalazła się w elitarnym gronie Superbrands. Konsumenci oraz eksperci rynku docenili pozycję 3M w branży, a także rozpoznawalność samej marki. Od 5 lat wybór zwycięskich marek rozpoczyna się od utworzenia listy ok. 5000 z nich, które poddane zostają szczegółowej analizie pod kątem zarówno badań rynku jak i danych finansowych. W ten sposób powstaje lista 1400 podmiotów, którą Rada Marek ocenia pod względem siły marketingowej. Ostatecznie tytuł Superbrans otrzymuje jedynie 5% ocenianych marek.
– To dla nas ogromne wyróżnienie ale też i pewne zobowiązanie. Z jednej strony praca całego zespołu budującego wiarygodność marki, została dostrzeżona i uhonorowana, a z drugiej – spoczywa na nas ciężar odpowiedzialności za zaufanie jakim obdarzyli nas zarówno klienci jak i eksperci rynku – mówi Claude Richard – Dyrektor Zarządzający 3M w Polsce.
Tytuł Superbrands przyznawany jest od 15 lat na całym świecie, a od 5 lat także w Polsce. Jest traktowany jako dowód na silną pozycję i rozpoznawalność wyróżnionych marek. Zgodnie z definicją organizatora rankingu – The Superbrands Ltd – Superbrand – to marka, która osiągnęła najlepszą reputację w swojej dziedzinie. Oferuje konsumentom znaczące, emocjonalne bądź fizyczne korzyści, których konsumenci pragną i które rozpoznają. Korzyści te stanowią o jej przewadze nad markami konkurencyjnymi. To marka, która w danej branży wypracowała sobie niezwykle silną pozycję i daje konsumentowi świadomie lub podświadomie wyczuwalną przewagę nad konkurencyjnymi markami. Na całym świecie wyróżnienia wręczane w ramach projektów organizowanych pod patronatem organizacji Superbrands, traktowane są jako dowody świadczące o wyjątkowej sile i rozpoznawalności nagrodzonych marek.