Ströer Out-of-Home Media (AG) (Ströer), jedna z wiodących firm reklamy zewnętrznej w Europie, z siedzibą w Kolonii otrzymała pozytywną decyzję Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) w sprawie zakupu przez Ströer Polska spółka z o.o., której udziałowcem jest Ströer Out-of-Home Media AG, 100 procent udziałów w polskiej firmie reklamy zewnętrznej News Outdoor Poland sp. z o.o. Tym samym Ströer może sfinalizować zapowiedzianą już wcześniej transakcję, której wartość szacowana jest na około 26 mln. Euro.
Zgodnie z szacunkami firmy, Ströer stanie się liderem na polskim rynku reklamy zewnętrznej, tak jak ma to miejsce w Niemczech i w Turcji. Do tej pory, polski rynek uważany był za bardzo rozdrobniony. Długi okres ekspozycji plakatów reklamowych na nośnikach, przekraczający nawet cztery tygodnie oraz brak odpowiednich narzędzi planowania spowodowały sztuczne spowolnienie rynku OOH w Polsce. Światowy kryzys dodatkowo spotęgował tę sytuację i w efekcie nie mogło być mowy o znaczącym rozwoju rynku.
„Zakup 100 procent udziałów w News Outdoor Poland to początek konsolidacji polskiego rynku reklamy zewnętrznej. Dodatkowo, POSTAR – sprawdzona metodologia badania reklamy zewnętrznej, po raz pierwszy pozwoli na dotarcie do konkretnej grupy docelowej i określenie siły oddziaływania kampanii reklamowych. Ta metodologia z powodzeniem sprawdza się już od 10 lat w Wielkiej Brytanii. Jednocześnie, skrócenie czasu ekspozycji plakatów na nośnikach reklamowych z czterech do dwóch tygodni będzie dodatkowym bodźcem do rozwoj dla branży. Prognozy ekonomiczne dla strefy euro, a zwłaszcza dla Polski, wpłyną pozytywnie na poprawę sytuacji rynku reklamy zewnętrznej. Zakup 100 procent udziałów w News Outdoor Poland jest drugą, po zwiększeniu udziałów w naszej tureckiej spółce joint-venture Ströer Kentvizyon, transakcją, którą ogłosiliśmy w prospekcie giełdowym.” – powiedział Udo Müller, współzałożyciel oraz CEO Ströer Out-of-Home Media AG.
News Outdoor Poland była spółką zależną News Corporation. W roku finansowym 2008/2009, który zakończył się 30 czerwca 2009 roku, dysponując siecią ok. 3300 powierzchni reklamowych w całym kraju, spółka wygenerowała przychód w wysokości 70 mln zł (ok. 17,2 mln Euro). W wyniku transakcji, która połączyła potencjały obu firm, Ströer z siecią ok. 20 800 powierzchni reklamowych będzie obecny w ponad 200 miastach Polski, bardzo wzmacniając swoją pozycję w 25 miastach powyżej 100 tys. mieszkańców.
„Dzięki zakupowi udziałów w firmie News Outdoor Poland, Ströer Polska stał się liderem w najbardziej atrakcyjnym dla klientów segmencie nośników reklamowych 6x3m². Naszym klientom jesteśmy w stanie zaoferować bardziej kompleksowe kampanie reklamowe łączące zasięg z wysoką jakością nośników.” – mówi Janusz Malinowski CEO Ströer Polska.