Nietypowe działania reklamowe podjęło Centrum Handlowym FORUM. Na terenie Gliwic pojawili się zabawnie ubrani animatorzy, którzy ciągną za sobą nieduże autka. Gliwiczanie uśmiechają się na ich widok i zastanawiają, o co w tym wszystkim chodzi. Wyjaśnienia należy szukać w Centrum Handlowym FORUM – u organizatora konkursu „Klik po auto”. – Krążące po Gliwicach załogi to promotorzy naszego najnowszego konkursu, samochodziki zaś to miniatury głównej konkursowej nagrody – bordowego Alfa Romeo MiTo – mówi Agnieszka Mielcarz, dyrektorka C.H. FORUM.
W workach promotorzy mają dla przechodniów w prezencie zapachowe zawieszki samochodowe z logo centrum oraz ulotki informujące o konkursie. Czytamy na nich: „Klik po auto. To dziecinnie pro-ste”. Hasło rozwiewa wątpliwości, dlaczego ci dorośli ludzie zachowują się w tak dziecinny sposób. W konkursie promowanym nietypowym ambientem do wygrania jest aż 157 nagród. Oprócz samochodu także laptopy DELL, nawigacje samochodowe NavRoad, maty samochodowe na telefony oraz 100 firmowych kubków C.H. FORUM.Aby wziąć udział w konkursie należy dokonać w C.H. FORUM zaku-pów za minimum 50 zł i zarejestrować się, o ile ktoś tego jeszcze nie zrobił, w programie lojalnościo-wym KLIK. Jest w nim już ok. 20 000 osób. Poza zakupami i formalnościami trzeba odpowiedzieć na 5 konkursowych pytań. W tej części zabawy liczy się refleks. Samochodem odjedzie bowiem osoba, która udzieli najwięcej poprawnych odpowiedzi w najkrótszym czasie. Kwota zakupów i rejestracje kolejnych paragonów oraz „klików” zwiększają szansę w konkursie. Potrwa on do 5 grudnia. Wielki finał z ogłoszeniem wyników – 6 grudnia, w dniu św. Mikołaja. To z kolei wyjaśnia, dlaczego promotorzy już teraz chodzą po mieście z workami pełnymi upominków.
Pomysł akcji ambientowej opracowała i nadzoruje agencja Plus Communication, na stałe obsługująca gliwickie C.H. FORUM. Akcję podzielono na dwie odsłony – pierwsza miała miejsce w dniach 14-16 października; druga trwa od 28 do 30 października. Ambient jest elementem kompleksowej kampanii promującej konkurs „Klik po auto”. W jej media planie znalazły się też tradycyjne nośniki: zewnętrzne tablice i siatki reklamowe, ogłoszenia prasowe, emisje spotu radiowego, materiały POS (w tym plakaty, boksy reklamowe, naklejki w centrum) oraz reklama w Magazynie „Forum” (nakład ok. 100 000 egz.).