Logo

Marketing MIX

Ambient w kampanii Centrum Handlowego FORUM

Nietypowe działania reklamowe podjęło Centrum Handlowym FORUM.  Na terenie Gliwic pojawili się zabawnie ubrani animatorzy, którzy ciągną za sobą nieduże autka. Gliwiczanie uśmiechają się na ich widok i zastanawiają, o co w tym wszystkim chodzi. Wyjaśnienia należy szukać w Centrum Handlowym FORUM – u organizatora konkursu „Klik po auto”. – Krążące po Gliwicach załogi to promotorzy naszego najnowszego konkursu, samochodziki zaś to miniatury głównej konkursowej nagrody – bordowego Alfa Romeo MiTo – mówi Agnieszka Mielcarz, dyrektorka C.H. FORUM.

W workach promotorzy mają dla przechodniów w prezencie zapachowe zawieszki samochodowe z logo centrum oraz ulotki informujące o konkursie. Czytamy na nich: „Klik po auto. To dziecinnie pro-ste”. Hasło rozwiewa wątpliwości, dlaczego ci dorośli ludzie zachowują się w tak dziecinny sposób. W konkursie promowanym nietypowym ambientem do wygrania jest aż 157 nagród. Oprócz samochodu także laptopy DELL, nawigacje samochodowe NavRoad, maty samochodowe na telefony oraz 100 firmowych kubków C.H. FORUM.Aby wziąć udział w konkursie należy dokonać w C.H. FORUM zaku-pów za minimum 50 zł i zarejestrować się, o ile ktoś tego jeszcze nie zrobił, w programie lojalnościo-wym KLIK. Jest w nim już ok. 20 000 osób. Poza zakupami i formalnościami trzeba odpowiedzieć na 5 konkursowych pytań. W tej części zabawy liczy się refleks. Samochodem odjedzie bowiem osoba, która udzieli najwięcej poprawnych odpowiedzi w najkrótszym czasie. Kwota zakupów i rejestracje kolejnych paragonów oraz „klików” zwiększają szansę w konkursie. Potrwa on do 5 grudnia. Wielki finał z ogłoszeniem wyników – 6 grudnia, w dniu św. Mikołaja. To z kolei wyjaśnia, dlaczego promotorzy już teraz chodzą po mieście z workami pełnymi upominków.

Pomysł akcji ambientowej opracowała i nadzoruje agencja Plus Communication, na stałe obsługująca gliwickie C.H. FORUM. Akcję podzielono na dwie odsłony – pierwsza miała miejsce w dniach 14-16 października; druga trwa od 28 do 30 października. Ambient jest elementem kompleksowej kampanii promującej konkurs „Klik po auto”. W jej media planie znalazły się też tradycyjne nośniki: zewnętrzne tablice i siatki reklamowe, ogłoszenia prasowe, emisje spotu radiowego, materiały POS (w tym plakaty, boksy reklamowe, naklejki w centrum) oraz reklama w Magazynie „Forum” (nakład ok. 100 000 egz.).