Logo

Marketing MIX

Równouprawnienie na plakacie

Paweł Miszewski zwyciężył w 10. edycji konkursu Galerii Plakatu AMS, organizowanego w tym roku pod hasłem „Skłodowska-Curie była kobietą!”. Zadaniem uczestników było zaprojektowanie plakatu wspierającego starania kobiet o równouprawnienie. Konkurs zorganizowała firma reklamy zewnętrznej AMS,  patronowały mu m. in.  magazyn „Wysokie Obcasy” i Stowarzyszenie Kongres Kobiet. Plakat zaprojektowany przez laureata będzie można zobaczyć na nośnikach AMS w największych polskich miastach na początku przyszłego roku.

Skłodowska-Curie pojawiła się w haśle konkursu nieprzypadkowo. W przyszłym roku przypada setna rocznica przyznania jej nagrody Nobla w dziedzinie chemii. A że rok 2011 proklamowano Międzynarodowym Rokiem Chemii, jego obchody staną się okazją m.in. do podkreślenia wkładu kobiet w światową naukę.

– Wygrał plakat Pawła Miszewskiego. Jego autor, najstarszy i najbardziej doświadczony w gronie laureatów, w haśle „Kto ma jaja, ten rządzi” sprytnie wykorzystał podwójne znaczenie słowa „jaja”. Do tego pochwalić trzeba oszczędną, ale zabawną formę graficzną pracy. Nic zatem dziwnego, że przekonała ona do siebie większość członków jury – mówi prof. Janusz Górski, kurator Galerii Plakatu.

Konkursowe jury przyznało także 5 wyróżnień, które przypadły: Janowi Bajtlikowi, Beacie Damek, Agacie Królak, Agnieszce Strzęp oraz Urszuli Woźniak. – Do ostatniej chwili rywalem zwycięskiego projektu była praca Agaty Królak. Pomysł pikowania stanika chemicznymi wzorami jest świetny, forma plakatu ciekawa i dojrzała. Nic dziwnego, że Maria Kurpik, kurator Muzeum Plakatu w Wilanowie i przewodnicząca jury, przyznała pracy dodatkową nagrodę, którą jest zaproszenie jej poza konkursem na najbliższe Biennale Plakatu – dodaje Janusz Górski.

– Widać w tych pracach, że z roku na rok autorzy mają coraz większą świadomość tego, że projektują plakaty, który pojawią się na ulicy. Większość z nich cechuje ciekawy pomysł, oszczędna forma i prosty przekaz. Cieszy nas, że na jubileuszową edycję naszego konkursu napłynęło tak dużo dobrych prac – podkreśla Małgorzata Augustyniak, wiceprezes AMS .

Na początku 2011 roku zwycięski plakat i wyróżnione projekty będą eksponowane na citylightach AMS w największych polskich miastach.

Patronem głównym 10. edycji konkursu jest magazyn „Wysokie Obcasy”, patronem merytorycznym Stowarzyszenie Kongres Kobiet. Partnerem i niezależnym audytorem – spółka KPMG Audyt, partnerem – Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR. Patronami medialnymi są miesięcznik „Media & Marketing Polska”, „Gazeta Wyborcza”, portal Gazeta.pl, dziennik „Metro” oraz Radio TOK FM.