Logo

Marketing MIX

Plakat Roku wybrany

Plakat IKEA z hasłem „Wróć do mnie!” pokonał konkurencję zdobywając tytuł Plakatu Roku i wygrywając pierwszą edycję konkursu organizowanego wspólnie przez Cityboard Media i Szkołę Wyższą Psychologii Społecznej w Warszawie.

Cityboard Media wspólnie ze specjalistami ze Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej w Warszawie wyłoniła zwycięzcę pierwszej rocznej edycji prowadzonego wspólnie konkursu City Plakat. Tytuł Plakatu Roku przypadł firmie IKEA za eksponowany w maju layout z hasłem „Wróć do mnie!”. Zwycięstwu towarzyszą nagrody w postaci konsultacji specjalisty z SWPS do layoutu przy następnej kampanii, a także miesięczna kampania reklamowa na stu nośnikach 6×3 od Cityboard Media gratis.

– Plakat IKEA ujął nas prostotą, przejrzystością i zgrabnym odwołaniem do emocji przy pomocy nie narzucającej się grafiki – komentuje wybór jury Marta Bryła, pełnomocnik zarządu Cityboard Media i dodaje – W przypadku plakatu eksponowanego na outdoorze przekaz powinien być zredukowany do podstawowych elementów, które są w stanie w krótkim czasie wzbudzić pozytywne emocje. Sprawdza się tu zasada  ‘mniej znaczy więcej”. Zwycięski plakat doskonale ją realizuje.

Majowa kampania IKEA w Trójmieście była ściśle związana z przebudową lokalnego sklepu. Składające się na nią layouty informowały: „Zmieniam się dla Ciebie! 3x większa IKEA”, „Obiecuję, będzie lepiej! Koniec rozbudowy” i „Wróć do mnie! 2500 miejsc parkingowych” . Za kreacje odpowiedzialna była agencja Mrufka PR. Uwagę jurorów zwracały także wcześniejsze kreacje reklamujące łódzką placówkę (II miejsca w miesięcznych odsłonach konkursu w listopadzie i grudniu, kreacje autorstwa Team One).

W rywalizacji o tytuł Plakatu Roku IKEA pokonała 11 reklam: Play (hasło kampanii: Mamy wszystkie modele telefonów), Grupy ITI (nFilm HD: włącz nowy kanał filmowy), Gant Development (Osiedle Karpia), Sephory (Przyjemność w prezencie), Toyoty (Toyota Żerań), Nestle (Poczuj miętę w Walentynki), Galerii Handlowej Arena (Moda na okrągło), Kraft Foods Polska (Okienko z widokiem na orzechy), Lonza-Nata (Czystość z pierwotnej natury), ZTM (Tramwaj na Tarchomin), Auchan (Witaj szkoło!).

Konkurs City Plakat to wspólny projekt Cityboard Media i Szkoły Wyższej Psychologii  Społecznej w Warszawie. W ramach konkursu specjaliści z SWPS wybierają co miesiąc trzy najlepsze layouty prezentowane na nośnikach Cityboard Media. Zwycięzca wyłoniony został po roku trwania konkursu spośród zdobywców pierwszych miejsc (Plakatów Miesiąca). Obecnie trwa druga edycja konkursu.