Logo

Marketing MIX

Festiwal Reklamy AD Days 2010

Festiwal Reklamy AD Days to ogólnopolskie święto reklamy wizualnej, komunikacji i promocji odbywające się w Łodzi od 2009 roku. Tegoroczna edycja trwała trzy dni (25-27 listopada) i obfitowała w Kontrowersje.

W dniach 25 – 27 listopada pofabryczne hale Łódź Art Center wypełnili pracownicy agencji reklamowych, specjaliści od marketingu i public relations, studenci zainteresowani pracą
w branży reklamowej oraz pasjonaci bacznie obserwujący to, co dzieje się w świecie mediów.  – Tegoroczna odsłona Festiwalu AD Days odbyła się pod hasłem Kontrowersje  ¬¬– informuje Adam Radoń, dyrektor festiwalu reklamy AD Days– Skupiliśmy się na kontrowersyjnych przekazach marketingowych i szukaliśmy odpowiedzi na temat granic w treści i formie komunikacji – dodaje.

W programie festiwalu znalazła się wystawa „XX lecie polskiej reklamy” oraz „Przegląd reklamy rosyjskiej”. Dodatkowo zwiedzający mogli obejrzeć wystawę o nazwie Place Shockvertising, która prezentowała najbardziej kontrowersyjne i zaskakujące kampanie promocyjne państw, regionów i miast. Ważnym punktem festiwalowym były też panele dyskusyjne i warsztaty z udziałem osób znanych i cenionych w branży. – Festiwal Reklamy AD Days ma służyć przekazywaniu wiedzy i dzieleniu się doświadczeniami z zakresu szeroko pojętej komunikacji marketingowej. Nie każdy ma na co dzień okazję wymieniać poglądy
z ekspertami w dziedzinie, którą się interesuje – informuje Adam Radoń.

Szansą na zaistnienie dla młodych, kreatywnych twórców był Konkurs "Young Creatives Eurobest"- zwycięzcy polskich eliminacji uzyskali możliwość sprawdzenia się w "Young Creatives Eurobest" w Hamburgu. Dwuosobowe drużyny miały zaledwie 48 godzin na stworzenie oryginalnej, przykuwającej uwagę kampanii zintegrowanej. Do osób stawiających pierwsze kroki w branży skierowany jest natomiast przegląd "Idea Hunters". Jury w składzie: Jacek Pawlak – przewodniczący Jury, Rafał Górski – Creative Director Change Digital, Maciej Obuchowicz – Strategic Director  Brainshop U-boot, Wojtek Dagiel – Creative Director Mccann Erickson Polska, Adam Radoń – Dyrektor Festiwalu Reklamy AD DAYS, wybrało laureatów konkursu Young Creatives Eurobest i przeglądu Idea Hunters. Zwycięzcami Young Creative Eurobest został zespół agencji CHANGE INTEGRATED – Tytus Klepacz i Adam Marzec. Wyróżniony został team z agencji DDB – Iwa Bondarczuk i Marek Wyżnikiewicz. W przeglądzie Idea Hunters zwyciężyli ex equo Katarzyna Ambroziak i Tomasz Michniewicz.

Podobnie jak w roku ubiegłym, imprezą towarzyszącą była Galeria Marketingu Miejsc, czyli spotkania i galeria będące platformą wymiany doświadczeń ekspertów oraz przedstawicieli samorządów odpowiedzialnych za promocję miast i regionów. Jednym z autorytetów, który wziął udział w merytorycznej części Galerii Marketingu Miejsc był Wally Ollins – światowy guru od budowania marek. Pomagał m.in. Hiszpanii i Portugalii zmienić wizerunek kraju, a także zajmował się promocją Londynu jako miasta olimpiady 2012.

Organizatorami tegorocznej edycji Festiwalu Reklamy AD Days są: Urząd Miasta Łodzi, Narodowe Centrum Kultury, Łódź Art Center, Telma Group Communications, Studio Mamut, Brief for Poland, Klub Twórców Reklamy, Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR oraz Best Place European Place Marketing Institute.