Logo

Marketing MIX

Ambientowy rok Marii Skłodowskiej-Curie

Na zlecenie Miasta Stołecznego Warszawa Good Looking Studio przygotowuje kampanię promocyjną opartą o ambient marketing, która poprzedzi oficjalne obchody Roku Marii Skłodowskiej – Curie 2011 oraz Międzynarodowy Rok Chemii 2011 w Polsce.

Celem projektu „Urodziłam się w Warszawie” jest uczczenie 100 rocznicy przyznania tej wybitnej uczonej i jedynej w historii podwójnej noblistki – Marii Skłodowskiej – Curie Nagrody Nobla za odkrycie radu i polonu. Akcja ma także uświadomić młodym warszawiakom, z których ponad 75 proc. nie wie, gdzie urodziła się noblistka, że pochodziła ona z Warszawy i w mieście tym stawiała swe pierwsze naukowe kroki.

Ze względu nAmbientowy rok Marii Skłodowskiej-Curiea profil grupy docelowej oraz miejski charakter projektu, wykorzystane zostaną rozwiązania z zakresu ambient marketingu – muralu 3D oraz instalacjach w przestrzeni miejskiej Warszawy. Akcja ma pokazywać praktyczne implikacje badań nad radem i polonem – pierwiastkami odkrytymi przez Skłodowską – Curie, dlatego jej stylistyka odwoływać będzie się do skojarzeń z promieniotwórczością – gry światłem i jaskrawych kolorów. Wykorzystane zostaną farby fosforyzujące, dzięki czemu działania w przestrzeni miejskiej będą bardzo zauważalne. Dodatkowo rad i polon zostaną spersonifikowane i pokazane jako bohaterowie dysponujący super mocami: Polon – umiejętnością latania w kosmosie (polonu używano w kosmonautyce); Rad – umiejętnością promieniowana (używano go w radiologii).
Rozpoczęcie projektu planowane jest na 17 grudnia od odsłonięcia muralu 3D w Warszawie na ulicy Lipowej 3 przedstawiającego noblistkę przy pracy. Warte podkreślenia jest to, że mural powstaje w ekstremalnych warunkach pogodowych.