Logo

Marketing MIX

Konkurs na logo Centrum Nauki Kopernik

Planetarium, którego otwarcie planowane jest na wiosnę 2011 roku, będzie jedną z największych atrakcji Centrum Nauki Kopernik. Zwycięskie logo powinno dobrze oddawać dreszczyk przygody i niezwykłość przeżyć, jakich mogą spodziewać się widzowie planetarium. Prace można nadsyłać do 20 stycznia 2011 r.
Bryła budynku jest już gotowa. Jest on lekko odsunięty od Centrum, przypomina głaz narzutowy, a w przyszłości dzięki specjalnej powłoce i oświetleniu będzie sprawiał wrażenie żarzącego się kamienia. W tej tajemniczej powłoce ukryta jest 16 – metrowa kopuła, w której na półsferycznym ekranie wyświetlane będą multimedialne pokazy dające wrażenie zanurzenia w prezentowanej rzeczywistości. Widzowie zobaczą nie tylko obrazy gwiaździstego nieba, ale również wnętrza człowieka, a nawet jego komórek. W planach działalności planetarium są projekcje filmów popularnonaukowych i dokumentalnych, a także spektakle naukowe, pokazy artystyczne, koncerty, widowiska muzyczno – wizualne z zastosowaniem nowoczesnych technologii oraz projekcje astronomiczne nieba obserwowanego z Ziemi lub obiektów widocznych z dowolnego innego miejsca w kosmosie.  

Planetarium jest częścią Centrum Nauki Kopernik, jednak funkcjonować będzie w sposób niezależny (ma własną nazwę, oddzielne wejście i bilety). Jako jedno z najnowocześniejszych planetariów w Europie powinno mieć niezależny wizerunek, zaznaczony poprzez odrębną identyfikację graficzną. Centrum Nauki Kopernik pozostaje marką – źródłem, a logo planetarium będzie marką hybrydową, która ma otrzymać niezależny wizerunek, jednak powinna uwzględniać wartości stojące za marką źródłową.

Konkurs trwa od 15 grudnia do 20 stycznia. Karta zgłoszenia, szczegółowy brief oraz wszelkie niezbędne informacje potrzebne do zgłoszenia znajdują się na stronie www.kopernik.org.pl/aktualnosci/artykul/centrum-nauki-kopernik-oglasza-konkurs-na-logo-planetarium/.

Nagroda to 10 000 PLN (brutto). Ogłoszenie wyników 31 stycznia 2011.