Największy wybór gadżetów w Polsce, prawie 200 liderów branży reklamowej w jednym miejscu, czytelny podział branży artykułów promocyjnych, nietypowe kampanie reklamowe oraz rekordy odwiedzalności. Tak w telegraficznym skrócie można podsumować roczną działalność giftsonline.pl – największej wyszukiwarki gadżetowej w Polsce. Poniżej przestawiamy przepis na to, w jaki sposób osiągnąć sukces w 10 miesięcy.
Koniec roku to najlepszy okres, na podsumowanie i rozliczenie wszystkich dotychczasowych działań i planów. To również dobra okazja do wyciągnięcia wniosków i wkroczenia w Nowy Rok z nowymi, świeżymi pomysłami. Dziś twórcy giftsonline.pl podsumowują rok swojej pracy w wirtualnym świecie.
Pierwszy rok obecności wyszukiwarki na rynku to okres wytężonej pracy nad ergonomią portalu. Udało się wprowdzić szereg nowych funkcji, które są odpowiedzią na potrzeby użytkowników. Bezpośredni dostęp do portalu tylko dla klientów końcowych, wydzielona strefa dla agencji dostępna po zalogowaniu, możliwość wysyłania zapytań bezpośrednio z poziomu produktu oraz autoryzacja dystrybutorów – to najważniejsze modyfikacje giftsonline.pl, które zostały wprowadzane na przestrzeni roku.
– Większość zmian była podyktowana stale rosnącą popularnością i zainteresowaniem giftsonline.pl. Patrząc wstecz, możemy powiedzieć, że nasza wyszukiwarka przeszła niesamowitą metamorfozę, oferując nowe funkcjonalności, czy zmianę layoutu. Wszystkie zmiany są przyjmowane z dużym entuzjazmem, co napawa nas optymizmem na Nowy Rok . Jeszcze bardziej cieszy fakt, że nasze działania przekładają się na stale rosnącą liczbę firm (obecnie 180), jak i produktów, które są zamieszczane (18 000). Dla przypomnienia dodam, że zaczynaliśmy od 4 firm i niespełna 20 produktów – mówi Tomasz Gębka, manager giftsonline.pl.
Sukces giftsonline.pl zależał także od kampanii reklamowych, które skutecznie informowały i zachęcały do odwiedzania witryny. Nie sposób przejść obojętnie obok oryginalnej kampanii billboardowej, do której zaproszono samych użytkowników portalu. Ponad 120 nośników w Warszawie, skutecznie przykuwało uwagę przechodniów – zachęcając do odnalezienia swojego pomysłu na upominek przez serwis giftsonline.pl.
Katowicka spółka Promo Gifts, właściciel portalu giftsonline.pl, z dumą prezentuje efekty współpracy nawiązanej z Grupą Wirtualna Polska.pl – czwartego największego portalu w kraju (*wyniki mega panel PBI/Gemius za styczeń 2010). 500 000 odsłon bannera giftsonline.pl w przeciągu miesiąca, robi wrażenie.
giftsonline.pl na tle innych witryn wyróżniła się także dzięki kompleksowo przygotowanej kampanii Google AdWords. Jest ona w całości sponsorowana przez Promo Gifts i obejmuje promocje wszystkich kategorii, oraz gadżetów cieszących się największą popularnością. Kampania dla giftsonline.pl, w całym czasie swego trwania, wygenerowała łącznie prawie 400 tys. wyświetleń i 18 tys. wejść.
Twórcy giftsonline.pl zapowiadają kontynuacje swoich dotychczasowych działań promocyjnych. – Oczywiście nie zamierzamy odchodzić od sprawdzonych metod marketingowych. Są one niezwykle efektywne i skutecznie pozwalają dotrzeć firmom ze swoimi ofertami do potencjalnych klientów. Planujemy również zakrojoną na szeroką skalę kampanię reklamową , której szczegółów na chwilę obecną nie mogę zdradzić. O wszystkich planach będziemy Państwa na bieżąco informować – mówi Tomasz Gębka, manager projektu giftsonline.pl
Na koniec podsumowujemy sukces giftsonline.pl w liczbach:
20 000 unikalnych użytkowników każdego miesiąca
18 000 produktów w różnych kategoriach
180 firm
100 000 końcowych klientów, do których co miesiąc docierają nasze mailingi
120 billboardów rozmieszczonych w centrum Warszawy (*wrzesień 2010)
1440 m2 papieru billboardowego zostało użytych do kampanii poznaj siłę gadżetów
Gadżety giftsonline.pl wyprodukowane na potrzeby promocji
100 notesów
200 zestawów kosmetyków
300 pen drive’ów
600 kubków
1000 toreb
2000 długopisów
3000 smyczy